ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: با تیم فوق‌العاده باهوش اپل درباره ارتباط ماهواره‌ای آیفون مذاکره کرده‌ایم

ایلان ماسک با انتشار توییتی مدعی مذاکرات امیدوارکننده و احتمال عقد قرارداد با اپل برای ارتباط ماهواره‌ای استارلینک در گوشی‌های آیفون شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا با انتشار توییتی مدعی مذاکرات امیدوارکننده و احتمال عقد قرارداد با اپل برای ارتباط ماهواره‌ای استارلینک در آیفون‌ها شده است.

ماسک در توییت جدید خود ضمن اعلام این موضوع که شرکت‌ها «مکالمات امیدوارکننده‌ای» داشته‌اند، اشاره کرد که تیم آیفون اپل «فوق‌العاده باهوش» است. با این حال مشخص نیست که مذاکرات اپل و ایلان ماسک ادامه دارد یا خیر.

اپل در مراسم Far Out رسما از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی کرد که در زمینه‌هایی مانند دوربین پیشرفت کرده‌اند. با این حال، یکی از بزرگترین تغییرات نسل جدید آیفون، اضافه شدن ارتباط ماهواره‌ای است. هرچند غول فناوری برای این ویژگی گوشی‌های خود با شرکت مخابراتی گلوبال‌استار (Globalstar) همکاری می‌کند، اما ظاهرا ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز «مکالمات امیدوارکننده‌ای» با کوپرتینویی‌ها در مورد یک قرارداد بالقوه با استارلینک داشته است.

توییت ایلان ماسک درباره همکاری با اپل

ایلان ماسک

در توییت مدیرعامل اسپیس ایکس آمده است:

«ما گفتگوهای امیدوارکننده‌ای با اپل در مورد اتصال استارلینک داشته‌ایم. تیم آیفون فوق‌العاده باهوش است.

مطمئنا اگر نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی به جای برج‌های سلولی صرفا شبیه‌سازی شده استارلینک با سیگنال‌های فضایی آن سازگار شوند، اتصال از فضا به گوشی بهترین عملکرد را خواهد داشت.»

اگر با این موضوع چندان آشنایی ندارید، استارلینک پروژه اینترنت ماهواره‌ای است که توسط اسپیس ایکس اداره می‌شود. پیش از معرفی آیفون 14، SpaceX و T-Mobile از همکاری با یکدیگر خبر داده بودند که به موجب، شرکت مخابراتی امیدوار است که بتواند طیف PCS باند میانی خود را به ماهواره‌های Starlink V2 که سال آینده پرتاب می‌شوند، اضافه کند. این ویژگی به مشتریان تی-موبایل اجازه می‌دهد زمانی که شبکه موبایل یا Wi-Fi در دسترس نیست، مستقیما به ماهواره استارلینک متصل شوند.

ایلان ماسک

برنامه‌های مشترک این دو شرکت تا پایان سال آینده راه‌اندازی نمی‌شود و همچنین با ویژگی اپل تفاوت دارد، زیرا امکان برقراری ارتباط بین مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند. غول کوپرتینویی روز چهارشنبه گفته بود که اتصال ماهواره‌ای آیفون 14 تنها برای ارسال پیام اضطراری در نظر گرفته شده و اپل عنوان Emergency SOS را برای آن انتخاب کرده است.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه اپل اعلام کرد که 450 میلیون دلار از صندوق تولید پیشرفته خود را برای توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای هزینه خواهد کرد. هرچند گلوبال‌استار اکثر این بودجه را دریافت خواهد کرد، اما مشخصا برنامه‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد.

با وجود این شرایط، باید دید که در آینده شاهد همکاری شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک و اپل خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی