ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دور خیز ب ام و برای شکست تسلا با معرفی نسل جدید باتری؛ افزایش 30 درصدی برد حرکتی و کاهش 50 درصدی قیمت

ب ام و این روزها سخت مشغول توسعه نسل بعدی خودروهای برقی است. این نسل از محصولات ب ام و Neue Klasse (به معنای کلاس جدید) نام دارد و حوالی سال 2025 از راه خواهد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

ب ام و این روزها سخت مشغول توسعه نسل بعدی خودروهای برقی است. این نسل از محصولات ب ام و Neue Klasse (به معنای کلاس جدید) نام دارد و حوالی سال 2025 از راه خواهد رسید. آنطور که باواریایی‌ها قبلا اعلام کرده‌اند، کلاس جدید بر اساس یک پلتفرم اختصاصی تولید می‌شود و در محصولات آن از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده خواهد شد. یکی از این تکنولوژی‌ها، باتری بسیار پیشرفته است که طبق ادعای ب ام و، میزان شارژدهی خودروهای مجهز به آن 30 درصد بیشتر از مدل‌های کنونی خواهد بود و قیمت باتری ها نیزکاهشی 50 درصدی خواهد داشت.

ب ام و

برای مدل‌های Neue Klasse ب ام و از نسل ششم قوای محرکه برقی خود بهره خواهد گرفت و باتری تنها بخشی از آن است. باتری موجود در این نسل از نظر چینش سلول‌ها متفاوت است و مهندسان در آرایش آنها تجدیدنظر کرده‌اند. ترکیب شیمیایی این سلول‌ها نیز با نمونه‌های فعلی تفاوت دارد و فرم آنها استوانه‌ای است. در حال حاضر ب ام و از سلول‌های منشور مانند در خودروهای برقی خود استفاده می‌کند.

ب ام و

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سلول‌های جدید ب ام و قطری برابر با 46 میلیمتر دارند. اما طول این سلول‌ها بسته با کاربردشان متفاوت است. از نظر ترکیب شیمیایی باید گفت سلول‌های جدید در بخش کاتود نیکل بیشتر و کبالت کمتری دارند. در بخش آند، حجم سیلیکون افزایش می‌یابد. باواریایی‌ها ادعا می‌کنند این تغییرات در ترکیب شیمیایی، 20 درصد چگالی انرژی بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

ب ام و

30 درصد برد حرکتی بهتر برای مدل‌های پرچمدار ب ام و

محصولات مبتنی بر Neue Klasse از سیستم 800 ولتی پشتیبانی خواهند کرد. باواریایی‌ها مدعی هستند به لطف این تکنولوژی، زمان شارژ از 10 تا 80 درصد حدود 30 درصد کاهش می‌یابد. این کمپانی پیشگام آلمانی تاکید می‌کند با اتکا به باتری پیشرفته، مدل‌های پرچمدار خواهند توانست تا 30 درصد مسافت بیشتری را طی کنند.

ب ام و

نکته بسیار حائز اهمیت اینکه ب ام و می‌گوید تکنولوژی جدید این شرکت قیمت باتری را در مقایسه با باتری‌های نسل پنجم تا 50 درصد کاهش می‌دهد. اگر این ادعا درست از آب در بیاید، باید گفت تحولی شگرف در ساخت خودروهای برقی رخ خواهد داد. زیرا باتری گران‌ترین قطعه یک خودروی برقی محسوب می‌شود و بخش اعظمی از قیمت نهایی در گرو آن است.

برای تامین باتری به اندازه کافی برای خودروهای Neue Klasse، ب ام و کارخانه‌های جدیدی در اروپا و چین احداث خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود ظرفیت سالانه این کارخانه‌ها چیزی در حدود 20 گیگاوات ساعت است. علاوه‌بر این، دو کارخانه ساخت سلول دیگر در آمریکای شمالی نیز احداث خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

    همون فرم فکتور ۴۶۸۰ تسلاست که. پس تایید میکنه که تکنولوژی تسلا برتری داره و چندین سال هم جلوتره چون فکر میکنم سه سال پیش تسلا این نوع باتری رو معرفی کرد و الان به خطوط تولید هم رسیده حتی

مطالب پیشنهادی