ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

سومین نامه ایلان ماسک برای فسخ قرارداد خرید توییتر؛ اینبار به بهانه دستمزد مدیر امنیت سابق

ایلان ماسک در نامه‌ای مدعی شده که پرداخت چند میلیون دلار به پیتر زاتکو به عنوان مزایای پایان خدمت ناقض توافق آن‌ها بوده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک برای فسخ قرارداد خرید توییتر سومین نامه خود را به این شرکت ارسال کرد. تیم حقوقی او در این نامه متذکر شده که پرداخت چند میلیون دلاری توییتر به «پیتر زاتکو» بابت مزایای پایان خدمت او ناقض قرارداد خرید بوده و به معنای خاتمه این توافق است.

ایلان ماسک سومین نامه خود را در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) به مدیر ارشد حقوقی توییتر فرستاده است. نسخه‌ای از این نامه در یادداشتی که روز جمعه برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال شده هم وجود دارد.

ایلان ماسک پرداخت‌های نامتعارف را ممنوع کرده بود

نشریه وال استریت ژورنال پنج‌شنبه هفته پیش در مطلبی اعلام کرد که توییتر قبول کرده بود تا پیش از خروج زاتکو از این شرکت، حدود 7 میلیون دلار به او پول بپردازد. حالا وکلای ماسک این قضیه را به عنوان دلیل دیگری برای فسخ قرارداد خود معرفی کرده‌اند، چرا که در این قرارداد توییتر از پرداخت مزایای پایان خدمت نامتعارف منع شده است.

ایلان ماسک توییتر

به گفته وال استریت ژورنال، مبلغ حق پایان خدمت زاتکو چندان عجیب نیست، چون او یکی از مدیران ارشد شرکت بوده است، اما ماسک چنین ادعایی را قبول ندارد. این نامه می‌گوید او اصلا تا پیش از اعلام توییتر به دادگاه، در جریان نبوده که به زاتکو چنین مبلغی پرداخت شده است.

مدیرعامل تسلا اولین نامه خود برای فسخ قرارداد را در ماه ژوئیه ارسال کرد و مدعی شد که این شرکت در زمینه اعلام تعداد واقعی کاربران جعلی خود، او را فریب داده است. ماسک همچنین گفته بود که توییتر دسترسی‌های لازم برای بررسی این دسته از کاربران را در اختیارش قرار نداده. این در حالی است که او به Firehose API دسترسی دارد؛ این API شامل همه توییت‌ها می‌شود.

ایلان ماسک چند وقت پیش در نامه دیگری خواستار حضور پیتر زاتکو در دادگاه شد. دادگاه توییتر و ثروتمندترین فرد دنیا قرار است از 25 مهر آغاز شود و احتمالا چند روزی به طول خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی