ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش انجمن تجارت الکترونیک به ماجرای آپارات گیم: منتظر تغییرات در ساختار تنظیم‌گری هستیم

این انجمن اعتقاد دارد رویه‌های غیرشفاف در قانون‌گذاری و تنظیم‌گری، بازیگران مختلف حوزه محتوا را دلسرد و کار در این عرصه را دشوار کرده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۳

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای به ماجرای آپارات گیم واکنش نشان داد. این انجمن اعتقاد دارد رویه‌های غیرشفاف در قانون‌گذاری و تنظیم‌گری، بازیگران مختلف حوزه محتوا را دلسرد و کار در این عرصه را دشوارتر از همیشه کرده است. در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده تا تغییرات عینی در ساختار تنظیم‌گری رخ دهد.

انتشار خبر تعطیلی سرویس آپارات گیم به علت هجمه‌های صدا و سیما و رگولاتوری غلط، با واکنش‌های بسیاری رو به رو شد. انجمن تجارت الکترونیک تهران، جدیدترین نهادی است که با انتشار بیانیه‌ای به ماجرای آپارات گیم واکنش نشان داده است:

«خبر تعطیلی آپارات گیم در روزهای گذشته، موجی از تشویش و نگرانی را در بدنه‌ اکوسیستم استارتاپی ایران پدید آورد. وجود اختلاف نظرها و رویه‌های غیر شفاف در قانون‌گذاری و تنظیم‌گری،‌ بازیگران مختلف حوزه محتوا را دلسرد ساخته و کار در این عرصه را دشوارتر از همیشه کرده است.»

انجمن تجارت الکترونیک

این انجمن اعتقاد دارد تصمیم آپارات گیم به خروج از زمین رقابت شاید اولین مصداق باشد، اما به نظر می‌رسد در صورت عدم تغییر در رویه‌های تنظیم‌گری و نظارتی، باید شاهد خروج بازیگران دیگر حوزه محتوا از فضای کسب‌وکار باشیم.

انجمن تجارت الکترونیک تهران، ورود مرکز ملی فضای مجازی به این مساله را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد تا شاهد تغییرات عینی در این بخش باشند: «همچنین از مدیران آپارات گیم که با به تعویق انداختن تصمیم خود در تعطیل کردن این سرویس، فضای گفتگو و مطالبه‌گری را باز گذاشتند، استقبال و حمایت می‌کنیم.»

گفتنی است آپارات شب گذشته در واکنش به اطلاعیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز در خصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی سرویس آپارات گیم؛ اعلام کرد تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی