ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت نام در طرح اسقاط خودروهای فرسوده
خودرو

چه افرادی مجاز به ثبت نام در طرح اسقاط خودروهای فرسوده هستند

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص از ۱۶ شهریورماه آغاز شده و تا ساعت ۱۶ امروز ادامه داشت. در مرحله جدید، ۲۰ درصد از ظرفیت خودروهای عرضه‌شده با رویه قرعه‌کشی، به طرح ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۱

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص از ۱۶ شهریورماه آغاز شده و تا ساعت ۱۶ امروز ادامه داشت. در مرحله جدید، ۲۰ درصد از ظرفیت خودروهای عرضه‌شده با رویه قرعه‌کشی، به طرح اسقاط خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده بود. اما چه افرادی میتوانستند جهت ثبت نام در طرح اسقاط خودروهای فرسوده اقدام کنند؟

بر اساس قانون بودجه سال جاری، ۱۰ درصد از ظرفیت خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه تخصیص می‌بایست برای طرح اسقاط خودروهای فرسوده مورد استفاده قرار گیرند. اما از آنجا که چنین طرحی در مرحله دوم فروش یکپارچه لحاظ نشده بود، سهم خودروهای متعلق به طرح اسقاط در مرحله سوم فروش یکپارچه به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بنابراین مالکین خودروهای فرسوده شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی داشتند. اما ثبت نام در طرح اسقاط خودروهای فرسوده تنها به شرطی امکان‌پذیر بود که مشخصات خودروی اسقاطی از قبل در سامانه حمل و نقل سوخت به ثبت رسیده باشد، چرا که کد ثبت‌نامی توسط ستاد مدیریت سوخت استعلام شده و بررسی می‌شد که آیا خودروی فرسوده‌ای به این کد ثبت‌نامی تعلق دارد یا خیر.

در صورت برنده شدن در لاتاری و تأیید ستاد مدیریت سوخت، مالک خودروی فرسوده تا دو ماه فرصت دارد به مراکز معتبر اسقاط مراجعه کرده و پس از دریافت گواهی اسقاط، آن را به خودروساز مربوطه ارائه دهد و محصول مورد تقاضا را تحویل بگیرد. در حال حاضر طرح اسقاط خودرو شامل محصولات مربوط به چهار خودروساز برجسته کشور، یعنی ایران‌خودرو، سایپا، آرین موتور (شاسی‌بلند لاماری ایما) و مکث موتور (پیکاپ کلوت) می‌شود.

بد نیست بدانید که در مرحله سوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص، ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی جمعیت (ویژه مادران دارای دو فرزند و بیشتر)، ۲۰ درصد ظرفیت برای طرح اسقاط خودروهای فرسوده و تنها ۳۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی برای مشتریان عادی لحاظ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی