ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فلیپ 4
تکنولوژی

گلکسی زد فلیپ 4 تست مقاومت را با موفقیت پشت سر گذاشت [تماشا کنید]

در این ویدیو، گلکسی زد فلیپ 4، تست خراش، حرارت و خمیدگی را پشت سر می‌گذارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 چند وقت قبل توسط کانال JerryRigEverything تحت آزمایش‌های مربوط به «تست مقاومت» قرار گرفت و از آن سربلند بیرون آمد. حالا نوبت به تاشو دیگر سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 4 رسیده تا همین آزمایش‌ها را تکرار کند و دوام و مقاومت این دستگاه نیز مشخص شود.

عملکرد گلکسی زد فلیپ 4 در تست مقاومت

صفحه بیرونی گلکسی زد فلیپ 4 همانطور که احتمالا بدانید، از شیشه ساخته شده است، به این معنی که در سطح 6 سختی موس خراشیده می‌شود. در سطح 7 هم خراش‌های عمیق‌تری مشاهده می‌شود.

در مقابل، نمایشگر داخلی دستگاه بیشتر مستعد دریافت خراش است و همانطور که در ویدیو دیده می‌شود، در سطح 2 سختی موس خراش‌های سطحی و در سطح 3 خراش‌های عمیقی روی آن پدیدار می‌شود. نکته دیگر اینکه حتی ناخن‌ها نیز در صورت تیز بودن می‌توانند به نمایشگر داخلی دستگاه آسیب بزنند.

در ادامه، نمایشگر داخلی دستگاه در معرض شعله مستقیم قرار می‌گیرد و در عرض چند ثانیه زیر شعله فندک تغییر شکل می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه محافظ نمایشگر داخلی از جنس پلاستیک ساخته شده و به همین دلیل پس از حرارت دادن آن با شعله فندک، ذوب می‌شود. با این حال، پیکسل‌ها بدون مشکل نمایش داده می‌شوند. از طرف دیگر، نمایشگر 1.9 اینچی بیرونی دستگاه نیز زمانی که در معرض شعله قرار می‌گیرد، تغییر رنگ می‌دهد.

همانطور که «زک نلسون» در ادامه توضیح می‌دهد، لبه‌های گوشی از آلومینیوم ساخته شده‌اند و دکمه‌ها و خشاب سیم کارت فلزی هستند. هرچند لبه‌های دستگاه به راحتی خراشیده می‌شوند، اما پنل پشتی و سنسورهای دوربین مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

گلکسی زد فلیپ 4

همچنین تاشو گران قیمت سامسونگ پس از پاشیدن خاک عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و دانه‌های خاک نمی‌توانند به لولای آن نفوذ کنند.

در نهایت، نوبت به تست دلهره‌آور خم کردن دستگاه می‌رسد، جایی که با توجه به ماهیت تاشو گلکسی زد فلیپ 4، انتظار می‌رود گوشی صدمات جدی ببیند. با این حال، همانطور که در ویدیو قابل مشاهده است، در این آزمون فقط صدای عجیب‌و‌غریبی از دستگاه بلند می‌شود و می‌تواند بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه دهد.

البته نلسون در حین این تست توضیح می‌دهد که زد فلیپ 4 نسبت به نسل قبل بیشتر خم می‌شود و همچنین پس از خم کردن زیاد، دستگاه دیگر به‌طور کامل بسته نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی