ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت‌ها جدید گوگل
تکنولوژی

گوگل به‌زودی روش آسانی برای انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌کند

پس از فعال شدن قابلیت جدید، دستگاه‌ها می‌توانند به صورت خودکار فایل‌های خود را به یکدیگر انتقال دهند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

گوگل از چند بروزرسانی جدید برای اندروید رونمایی کرده که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های این پلتفرم را به دستگاه‌های کاربردی‌تری تبدیل می‌کنند. یکی از این آپدیت‌ها برای Nearby Share است که کاربردی مشابه ایردراپ اپل دارد.

این تغییر به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را به راحتی میان دستگاه‌های اندرویدی خود جا به جا کنند، به گونه‌ای که پس از فعال شدن، دستگاه‌ها می‌توانند به صورت خودکار فایل‌های خود را به یکدیگر انتقال دهند.

قابلیت مفید مذکور ظرف چند هفته آتی در دسترس خواهد بود اما هنوز مشخص نیست باقی بروزرسانی‌های معرفی شده که تنظیمات دسترسی بیشتر را شامل می‌شوند، در چه زمانی منتشر خواهند شد.

اطلاعات تکمیلی از بروز‌رسانی‌های گوگل

آپدیت‌ها جدید گوگل

یکی از بروزرسانی‌های معرفی شده گوگل که همچنان زمان انتشار نامعلومی دارد، ویژگی‌ «اعلان‌های صوتی» است و جهت کمک به افراد ناشنوا یا کم شنوا طراحی شده است.  

در صورت فعال بودن این قابلیت، دستگاه می‌تواند اصوات محیطی مانند آژیر آتش‌سوزی، در زدن، باز بودن شیر آب و غیره را تشخیص دهد و مورد را از طریق یک اعلان دیداری یا لرزشی به کاربر اطلاع دهد. کاربران در ادامه همچنین قادر خواهند بود تا اصوات هشدار شخصی به بایگانی هشدارهای خود اضافه کنند.

به عنوان مثال فرض کنیم یخچال خانه صدایی غیر طبیعی از خود منتشر می‌کند، کاربران به واسطه این قابلیت‌های تازه می‌توانند صدای مذکور را ضبط کنند تا در صورت تکرار مجدد و شنیده شدن آن صدا از سوی گوشی، کاربر نیز از طریق اعلان مطلع شود.

در سوی دیگر مجموعه فیلم‌های گوگل تی‌وی نیز اکنون از توضیحات صوتی برخوردارند و کاربران می‌توانند از طریق ادا کردن عبارت «فیلم‌های دارای توضیحات صوتی را جستجو کن» به آنها دسترسی پیدا کنند.

همچنین گزینه SharePlay در کنار پیاده‌سازی در Meet، این امکان را هم فراهم می‌کند که کاربران همزمان با 100 نفر از دوستان یا اعضای خانواده به تماشای یوتیوب یا بازی بپردازند. در ضمن علاوه بر این موارد، می‌توانیم انتظار ویجت‌های تازه‌ای برای Drive و Keep را هم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی