ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از یک بالش هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و خروپف رونمایی کرد

این محصول 40 دلاری قادر است تا وضعیت و علائم حیاتی کاربر را در حین خواب رهگیری کند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

شیائومی یک بالش هوشمند به نام MIJIA Smart Pillow را معرفی و روانه بازار کرده که از طریق یک حسگر پیزوالکتریک قادر به ثبت دقیق ضربان قلب، خروپف، حرکات بدن و همچنین تنفس است.

این محصول از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای درک حجم عظیمی از داده‌های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام بهره می‌برد و حسگرهای پیزوالکتریک آن هم به گونه‌ای در مرکز بالش کار گذاشته شده‌اند که اختلالی در خواب ایجاد نکنند.

بالش هوشمند شیائومی قادر است جزئیاتی از حالات خواب کاربر مانند مدت زمان خواب عمیق را ارائه کند و در ادامه امتیازی به کیفیت خواب فرد می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که این محصول می‌تواند از طریق بلوتوث به سایر محصولات اکوسیستم شیائومی نیز متصل شود.

بالش هوشمند شیائومی

مشخصات بالش هوشمند شیائومی

بالش هوشمند شیائومی از 4 باتری قلمی نیرو می‌گیرد و می‌تواند به واسطه آنها تا 60 روز فعال بماند. منبع تغذیه جریان مستقیم آن نیز به دلیل استفاده از ولتاژ پایین هم ایمن و هم قابل اعتماد است.

این محصول در دو اندازه 10 و 12 سانتی‌متری عرضه شده که به دلیل طراحی ارگونومیک استفاده از آن محدود به یک جهت یا طرف خاص نیست.

همچنین به ادعای سازنده، از آنجایی که محصول مذکور از هر نحوه خوابی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند در آرام ساختن طبیعی عضلات و ایجاد یک خواب راحت و انرژی بخش موثر باشد. در ضمن روکش قابل شستشوی این بالش نیز علاوه بر لطافت و انعطاف‌پذیری، به لایه محافظ آنتی‌باکتریال نیز مجهز شده است.

در پایان بد نیست به این مورد هم اشاره شود که بالش هوشمند شیائومی در بازار چین با برچسب قیمتی 43 دلار عرضه شده است، هر چند این غول فناوری چینی تاکنون چیزی در خصوص عرضه جهانی محصول مذکور بیان نکرده است.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی