ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زمان واردات خودرو
خودرو

نماینده مجلس: خودروهای وارداتی از آذرماه به ایران می‌رسند

یک عضو کمیسیون مجلس در صحبت‌های اخیر خود به زمان واردات خودرو اشاره کرد. مشکلات و ابهامات مربوط به آیین‌نامه تا حد قابل قبولی شده‌اند و خودروهای وارداتی از آذرماه وارد کشور می‌شوند. فضای بسته ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

یک عضو کمیسیون مجلس در صحبت‌های اخیر خود به زمان واردات خودرو اشاره کرد. مشکلات و ابهامات مربوط به آیین‌نامه تا حد قابل قبولی شده‌اند و خودروهای وارداتی از آذرماه وارد کشور می‌شوند.

فضای بسته واردات خودرو با قانون‌گذاری توسط مجلس و نوشتن آیین‌نامه توسط دولت اصلاح شده است. حال می‌توان از مزایای واردات خودرو برای بهبود صنعت خودروسازی کشور و همین‌طور ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در کشور استفاده کرد.

عضو کمیسیون مجلس ضمن اشاره به زمان واردات خودرو در پاییز سال جاری، یادآور شد که بسیاری از هم‌وطنان ترجیح می‌دهند از خودروهای خارجی استفاده کنند واردات خودرو می‌تواند چنین نیازی را برآورده ساخته و عامل مؤثری برای تنظیم بازار باشد.

حال که بسیاری از خودروهای ارزان‌قیمت از سبد محصولات خودروسازان داخلی حذف شده‌اند، تمرکز بیشتر روی ورود خودروهای اقتصادی معطوف شده و مشوق‌های متعددی برای واردکنندگان خودروهای ارزان‌قیمت لحاظ شده است. یکی از اهداف اصلی واردات، مهیاسازی شرایطی است که در آن تمام اقشار جامعه بتوانند سهمی از این فرایند داشته باشند.

خودروهای خارجی همچنین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را به کشور وارد می‌کنند که با استفاده از آن‌ها می‌توان صنعت خودروسازی داخلی را ارتقا داد و شرکت‌های متعدد فعال در حوزه خودرو را تشویق به رقابت کرد.

البته مشکلات آیین‌نامه به طور کامل حل نشده‌اند. متن آیین‌نامه با توجه به شرایط وضعیت فعلی کشور نوشته و هنوز دارای ایرادات متعددی است. با این وجود باید نیمه پر لیوان را در نظر گرفت و امیدوار بود که با همکاری فعالان اقتصادی فعال در حوزه خودرو، فضا به مرور مثبت شده و نواقص به‌تدریج برطرف شوند.

در حال حاضر امکان ثبت سفارش برای واردات فراهم است. افراد مطابق با شروط آیین‌نامه می‌توانند برای واردات خودرو اقدام کنند. با در نظر گرفتن برهه دو الی سه ماهه، حداکثر حوالی آذرماه شاهد ورود اولین محموله خودروهای خارجی به داخل کشور خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی