ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 16
تکنولوژی

سیستم عامل iOS 16 منتشر شد؛ قابلیت‌ها و آیفون‌های سازگار

لیست دستگاه‌هایی که از iOS 16 پشتیبانی می‌کنند و ویژگی‌های جدید آپدیت بزرگ اپل را در این مطلب مرور کرده‌ایم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

اپل سرانجام iOS 16 را به عنوان یک آپدیت رایگان برای آیفون 8 و گوشی‌های جدیدتر منتشر کرد و هم اکنون می‌توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

کدام دستگاه‌ها با iOS 16 سازگار هستند؟

iOS 16

از آیفون 8 که در سال 2017 معرفی شد تا جدیدترین گوشی‌های اپل یعنی سری آیفون 14 از سیستم عامل iOS 16 پشتیبانی می‌کنند. بنابراین این لیست شامل دستگاه‌های زیر می‌شود:

  • سری آیفون 8
  • سری آیفون X
  • سری آیفون 11
  • سری آیفون 12
  • سری آیفون 13
  • سری آیفون 14
  • آیفون SE 2020
  • آیفون SE 2022

ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 16

برای نصب سیستم عامل iOS 16 از قسمت تنظیمات گوشی آیفون خود ابتدا به بخش General و سپس به صفحه Software Update مراجعه کنید. پس از دریافت آن، به ویژگی‌های جدید سیستم عامل اپل دسترسی پیدا خواهید کرد که در ادامه شش ویژگی مفید جدید آن را معرفی کرده‌ایم.

شخصی‌سازی صفحه قفل صفحه (Lock Screen)

iOS 16

شاید مهم‌ترین ویژگی جدید iOS 16، امکان شخصی‌سازی صفحه لاک اسکرین با تصاویر پس‌زمینه چند لایه، ویجت‌ها، فونت‌های سفارشی برای تاریخ و زمان و مواردی دیگر است. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها را انتخاب کنید تا در طول روز به صورت تصادفی در Lock Screen نمایش داده شوند.

علاوه بر این، طیف وسیعی از گزینه‌های جدید نیز در دسترس قرار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به یک تصویر پس زمینه با قابلیت نمایش شرایط آب‌و‌هوایی به‌صورت زنده و تصویر پس زمینه دیگری اشاره کرد که نمایی از زمین، ماه و منظومه شمسی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، در iOS 16 می‌توانید چندین طرح مختلف Lock Screen را ایجاد کرده و سپس گزینه دلخواه خود را با کشیدن انگشت روی صفحه انتخاب کنید.

ویرایش یا لغو ارسال پیام‌های iMessage

iOS 16

iOS 16 امکان ویرایش یا لغو موقت پیام‌ها در iMessages و همچنین علامت‌گذاری آن‌ها به عنوان «خوانده نشده» را نیز معرفی کرده است.

البته برای این قابلیت محدودیت‌هایی وجود دارد و تنها 15 دقیقه پس از ارسال پیام‌ها، می‌توانید آن‌ها را در iMessage ویرایش کنید و همچنین هر پیام را حداکثر پنج بار می‌توان ویرایش کرد. علاوه بر این، کاربر دریافت‌کننده پیام‌ها، تاریخچه ویرایش‌های انجام شده را نیز می‌تواند مشاهده کند. نکته دیگر اینکه پیام‌های ویرایش شده در دستگاه‌هایی که از iOS 15 یا نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کنند، به عنوان پیام جدیدی تحت عنوان «ویرایش شده به [پیام جدید]» دریافت می‌شوند.

استفاده از پلیر موسیقی به صورت تمام صفحه

iOS 16

در iOS 16 یک بار دیگر پلیر موسیقی به صورت تمام صفحه ارائه شده که روی صفحه Lock Screen همراه با تصویر آلبوم به صورت بزرگ و والپیپر هم‌رنگ با آن نمایش داده می‌شود.

اپل آخرین بار در سال 2016 با سیستم عامل iOS 10 چنین قابلیتی را در دسترس کاربران خود قرار داده بود. همچنین اگر این قابلیت چندان باب میل شما نیست، می‌توانید با ضربه زدن به پایین صفحه نمایش (در هنگام لاک اسکرین) پلیر موسیقی را کوچک کنید تا تصویر پس‌زمینه اصلی خودتان نمایش داده شود.

پشتیبانی از کنترلر بازی نینتندو Joy-Cons

iOS 16

گوشی‌های آیفون با =iOS 16، از بسیاری از کنترلرهای بازی بلوتوثی مانند کنترلرهای Joy-Cons و Pro نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کنند. کنترلر Joy-Cons را برای گوشی‌های با پشتیبانی از iOS 16 می‌توان به‌عنوان یک کنترلر منفرد یا فقط با کنترلر سمت چپ یا راست (تصویر بالا) به‌طور همزمان استفاده کرد.

اپل در سیستم عامل iOS 14.5 پشتیبانی از کنترلرهای دوال‌سنس پلی استیشن 5 (PS5) و ایکس باکس سری ایکس را در دسترس گوشی‌های آیفون قرار داده بود.

پیگیری سفارش‌های Apple Pay

iOS 16

برنامه Apple Pay در iOS 16 دارای اطلاعات داخلی جدید ردیابی سفارش در برنامه Wallet است که از طریق آن می‌توان سفارش‌های آنلاینی که از طریق اپل پی تکمیل شده‌اند را ردیابی کرد. این قابلیت تاریخ تحویل تخمینی سفارش را ارائه می‌کند.

دسترسی به برنامه تناسب اندام

iOS 16

با iOS 16، برنامه تناسب اندام در دسترس تمام کاربران آیفون قرار می‌گیرد، حتی بدون نیاز به یک اپل واچ. این برنامه دارای یک حلقه فعالیت روزانه است که با استفاده از حسگرهای حرکتی آیفون، کالری سوزانده شده و قدم‌های روزانه فرد را اندازه‌گیری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی