ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا استریم
تکنولوژی

سونی از نسخه گیمینگ اکسپریا 1 مارک 4 و «اکسپریا استریم» رونمایی کرد [تماشا کنید]

اکسپریا استریم شامل یک فن خنک‌کننده و چهار پورت می‌شود و می‌توان آن را روی قاب پشتی گوشی نصب کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

سونی با برگزاری رویداد گیمینگ جدیدی از یک وسیله جانبی جدید به نام «اکسپریا استریم» (Xperia Stream) برای گوشی پرچمدار «اکسپریا 1 مارک 4» رونمایی کرد. همچنین در این رویداد نسخه گیمینگ این گوشی نیز معرفی شد که از نظر مشخصات تفاوت‌هایی با نسخه معمولی دارد.

مشخصات اکسپریا استریم

برخلاف کنترلرهای بازی، اکسپریا استریم (همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد) فقط برای استریم کاربرد دارد، زیرا هیچ دکمه یا جوی استیک اضافی را در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد. در واقع، دستگاه جدید سونی یک سیستم خنک‌کننده و پلتفرم استریم برای اکسپریا 1 مارک 4 است که از درگاه USB-C گوشی تغذیه می‌کنند و مانند یک قاب روی پنل پشتی آن قرار می‌گیرد.

سونی، اکسپریا استریم را به گونه‌ای طراحی کرده تا در طول استریم‌های طولاتی مدت، در دست گرفتن آن برای کاربران راحت باشد. از جمله مشخصات آن می‌توان به یک فن خنک‌کننده برای کنترل دما و چهار پورت اشاره کرد که شامل یک پورت HDMI با پشتیبانی از خروجی 1080p و 120 هرتز، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C و پورت اترنت می‌شود.

علاوه بر این، Xperia Stream با تقویت‌کننده بازی موجود در اکسپریا 1 مارک 4 ادغام می‌شود تا وضعیت دستگاه را اندازه‌گیری کرده و در صورت نیاز عملکرد فن خنک‌کننده آن افزایش پیدا می‌کند.

نسخه گیمینگ اکسپریا 1 مارک 4

اکسپریا استریم

علاوه بر لوازم جانبی، سونی نسخه جدید گوشی خود را نیز تحت عنوان Xperia 1 IV Gaming Edition معرفی کرده که از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

سایر مشخصات این دستگاه مانند نسخه معمولی اکسپریا 1 مارک 4 است، بنابراین مشخصات آن شامل نمایشگر 6.5 اینچی OLED 4K، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می‌شود. در صورت خرید این دستگاه، سونی به‌صورت رایگان اکسپریا استریم را نیز به خریدار ارائه خواهد کرد.

اکسپریا استریم سونی با قیمت 160 دلار در ژاپن به فروش می‌رسد. نسخه گیمینگ اکسپریا 1 مارک 4 نیز 1225 دلار قیمت دارد و فروش رسمی آن از پنجشنبه، 15 سپتامبر (24 شهریور) آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این دستگاه‌ها وارد بازارهای جهانی نیز خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی