ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 16
تکنولوژی

این قابلیت‌های iOS 16 فقط در اختیار کاربران آیفون XS و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرد

آپدیت iOS 16 ویژگی‌های جدیدی دارد که برخی از آن‌ها روی آیفون‌های قدیمی‌تر کار نمی‌کنند. بیایید با این ویژگی‌ها آشنا شویم.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

آپدیت iOS 16 برای آیفون 8، آیفون X و مدل‌های جدیدتر منتشر شده اما همه قابلیت‌های آن روی آیفون‌های قدیمی کار نمی‌کند. در این مطلب تمام ویژگی‌هایی را که برای استفاده از آن‌ها به آیفون XS و XR به بعد نیاز دارید، گردآوری کرده‌ایم.

بعضی از ویژگی‌های iOS 16 فقط برای آیفون‌های مجهز به تراشه A12 بایونیک به بعد در دسترس‌ هستند. بنابراین آیفون SE، آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون X به ویژگی‌های زیر دسترسی پیدا نمی‌کنند:

Live Text در ویدیوها: حالا وقتی ویدیوها را متوقف می‌کنید، متن‌ها به‌طور کامل تعامل‌پذیرند، بنابراین می‌توانید کارهایی مثل کپی و پیست، جستجو و ترجمه را به راحتی روی آن‌ها انجام دهید. این ویژگی در Photos، سافاری، Quick Look و سایر اپلیکیشن‌ها کار می‌کند.

اقدامات سریع در Live Text: داده‌هایی که در تصاویر و ویدیوها شناسایی می‌شوند با یک لمس قابلیت تعامل پیدا می‌کنند. مثلا می‌توانید پروازها را ردیابی، زبان‌های خارجه را ترجمه و واحدهای پولی را تبدیل کنید.

زبان‌های جدید برای Live Text: این قابلیت در iOS 16 از ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی پشتیبانی می‌کند.

iOS 16

ایموجی در متن‌ها: حالا می‌توانید زمانی که با سیری پیام می‌فرستید، از ایموجی‌ها نیز استفاده کنید. این ویژگی برای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، ماندارین، اسپانیایی و هنگ کنگی در دسترس است.

کسب اطلاعات بیشتر از سیری: این آپدیت اجازه می‌دهد از سیری درباره مکان‌های مختلف سوال بپرسید و درباره اپلیکیشن‌های گوناگون اطلاعات بگیرید.

Dictation جدید: حالا می‌توانید به راحتی میان حالت استفاده از ویس و تاچ جابه‌جا شوید. در iOS 16 می‌توانید بدون نیاز به متوقف کردن Dictation از کیبورد استفاده کنید، روی کادر متن تاچ کنید، نشانگر را حرکت دهید و پیشنهادهای بخش QuickType را درج نمایید.

ثبت داروها با دوربین: این به‌روزرسانی اجازه می‌دهد با دوربین داروهای خود را در دستگاه ذخیره کنید.

ویژگی‌های iOS 16

جستجوی تصویر در اپ‌های بیشتر: اسپات‌لایت در iOS 16 از تصاویر موجود در Messages, Notes و Files برای جستجو به دنبال مکان‌ها، افراد و سوژه‌هایی مثل متون، حیوانات و غیره استفاده می‌کند.

بهینه‌سازی‌های Visual Look Up: با حذف پس‌زمینه می‌توانید سوژه را از تصویر جدا کنید. این ویژگی در اپ‌های Photos, Screenshot, Quick Look, Safari و غیره کار می‌کند.

قابلیت‌های جدید برای Visual Look Up: این ویژگی در iOS 16 می‌تواند پرندگان، حشرات و مجسمه‌ها را تشخیص دهد.

والپیپرهای نجومی: در این آپدیت والپیپرهای نجومی در اختیار آیفون XR و XS هم قرار گرفته است.

Live Captions: تبدیل صوت به متن برای کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا به‌طور آنی فراهم شده اما فقط روی آیفون 11 به بعد، آیپدهای مجهز به A12 یا مک‌های اپل سیلیکون کار می‌کند و فقط با انگلیسی سازگار است.

آیکن باتری در iOS 16

اپل همچنین دو قابلیت محو کردن پیش‌زمینه در تصاویر پرتره و بهبود عمق میدان در حالت فیلمبرداری سینمایی را در اختیار آیفون‌های 13 به بعد قرار داده است. دو ویژگی فیلمبرداری 4K در حالت سینمایی و قابلیت استفاده از فیلمبرداری Action Mode هم فقط برای آیفون 14 در دسترس است. خوشبختانه آیکن جدید باتری در نوار وضعیت برای آیفون‌های X به بعد عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی