ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهمن ریسپکت
خودرو

نخستین شرایط فروش بهمن ریسپکت اعلام شد؛ 770 میلیون تومان برای یک سدان مدرن

سال گذشته بود که بهمن موتور اعلام کرد قصد دارد به زودی از یک سدان جدید با نام ریسپکت (Respect) رونمایی کند و مشخصات فنی این سدان را نیز منتشر کرد. مشخصاتی که از مشابهت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سال گذشته بود که بهمن موتور اعلام کرد قصد دارد به زودی از یک سدان جدید با نام ریسپکت (Respect) رونمایی کند و مشخصات فنی این سدان را نیز منتشر کرد. مشخصاتی که از مشابهت کامل این خودرو با آریزو ۷ خبر می‌دهد که روزگاری قرار بود در کشور عرضه شود.

درست مانند ماجرایی که پیش از این در خصوص فیدلیتی و تیگو ۷ هم اتفاق افتاده بود، اما آنطور که از شواهد امر بر می آید و با توجه به شرایط تحریم ها، ریسپکت به عنوان یک سدان خانوادگی در واقع جایگزینی برای مزدا 3 فقید در سبد محصولات بهمن موتور محسوب می شود و از حیث مشخصات فنی نیز خودرویی قابل مدرن است، از این رو تصمیم گرفتیم تا در قالب یک بررسی ویدیویی به آشنایی بیشتر با آن پردازیم و مواردی نظیر تست شتاب صفر تا صد و خط ترمز از سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بهمن موتور در ابتدا، قیمت بهمن ریسپکت را برابر با 737 میلیون تومان اعلام کرد، قیمتی که این خودرو را در سطحی ارزانتر از آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 فیس لیفت و جک جی 7 قرار می دهد.

اما در نخستین شرایط فروش اعلامی برای این محصول بهای کارخانه‌ای آن 770 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نخستین شرایط فروش نقدی ریسپکت از سوی بهمن موتور اعلام شد [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۱

گروه خودروسازی بهمن‌موتور اعلام کرد که از روز سه شنبه مورخ ۱ آذرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح الی جمعه ۴ آذرماه ۱۴۰۱ طرح جدیدی در خصوص فروش نقدی خودرو ریسپکت اجرا خواهد شد.

تمامی محدودیت های قبلی در طرح قرعه کشی در این بخشنامه هم اعمال خواهد شد.

در طرح جدید فروش بهمن موتور، خودرو ریسپکت برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

نام محصولقیمت محصولموعد تحویل
ریسپکت۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰۳۰ روز کاری

ریسپکت در خیابان‌های تهران دیده شد [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

ریسپکت، خودروی جدید گروه خودروسازی بهمن در حال تست و بررسی در خیابان های تهران دیده شد.

این خودرو که رسپکت نام دارد قرار تا پایان سال جاری روانه بازار شود و احتمالا بهای آن بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

ریسپکت بهمن موتور در تهران دیده شد
ریسپکت بهمن موتور در تهران دیده شد
ریسپکت بهمن موتور در تهران دیده شد

تجربه رانندگی با بهمن ریسپکت

ریسپکت بهمن موتور از نظر ویژگی های رانندگی بسیار نزدیک به سایر اعضای خانواده آریزو است که در ایران نیز اغلب با لوگو مدیران خودرو عرضه می شوند، شاید مهمترین تفاوت استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک در چرخ های عقب باشد که سواری نرمتر با چسندگی بالاتری را نسب به آریز 5 و آریزو 6 با خود به ارمغان می آورد. همچنین به لطف فاصله محوری بیشتر، فضای سرنشینان عقب نیز اندکی از دو خودرو یاد شده بزرگتر است.

شتاب صفر تا صد نزدیک به 12 ثانیه ای با بنزین معمولی برای بهمن ریسپکت و عملکرد متوسط خودرو از نظر قدرت ترمزگیری با توقف در مسافت 48 متر از جمله دیگر ویژگی های عملکردی این سدان خوش استایل چینی است. جزییات بیشتر در مورد مشخصات فنی و آپشن های رفاهی بهمن ریسپکت را می توانید در فایل های ویدیویی زیر مشاهده فرمایید.

قیمت احتمالی بهمن ریسپکت

در نمایشگاه شهر آفتاب٬‌ سرانجام ریسپکت معرفی شد و قرار است در تابستان سال جاری راهی بازار شود و احتمالا قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

بهمن ریسپکت

بهمن موتور رسما اعلام نکرده که این خودرو محصول چه خودروسازی است و تحت عنوان چه برندی راهی بازار چین شده است. همین موضوع نیز سبب شد که گزینه‌های احتمالی نسبتا زیادی مطرح شود. اما با در نظر گرفتن مشخصات فنی و سابقه کاری بهمن موتور احتمال داده می‌شود که سدان نهایی خودرو Xuandu از شرکت خودروسازی Cowin باشد که از زیر شاخه‌های هولدینگ چری محسوب می‌شود.

سدان Cowin Xuandu
بهمن ریسپکت

این نخستین بار نیست که خودرویی با تغییر نام اصلی وارد کشورمان می‌شود. البته این موضوع نه تنها در صنعت خودروسازی ما که در صنایع خودروسازی سایر کشورها نیز بسیار موسوم و رایج است.

Cowin یک شرکت خودروسازی چینی است که محصولات ارزان‌قیمتی را با کمک تجهیزات و پلتفرم‌های تولیدی چری تولید و راهی بازار این کشور می‌کند. قشر نسبتا کم برخوردار جامعه چین عموما خریداران محصولات تولیدی این شرکت خودروسازی هستند.

سدان Cowin Xuandu
طراحی ظاهری نمای عقب بهمن ریسپکت چالش برانگیز به نظر می‌رسد

اگر احتمال مطرح شده درست بوده و انتخاب نهایی بهمن موتور واقعا سدان Cowin Xuandu باشد بسیار دور از انتظار است که این محصول با هدف کسب رضایت قشر کم برخوردار جامعه ایرانی راهی بازار شود چرا که می‌توان حدس زد که در عمل با خودرویی نسبتا لوکس با توجه به سطح امکانات رفاهی و قیمتی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان مواجه خواهیم بود.

بهمن ریسپکت

مشخصات فنی ریسپکت (Respect) بهمن موتور

مدیران بهمن‌موتور اعلام کردند که سدان جدید این شرکت به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز بوده و می‌تواند ۱۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین یک گیربکس CVT ۹ سرعته دستی نیز این سدان را همراهی خواهد کرد. دقیقا مشخصاتی که تشابه ۱۰۰ درصدی با سدان Cowin Xuandu دارد. خودرویی که به نوعی می‌توان آن را مدل به روز شده از چری آریزو ۶ موجود در بازار ایران قلمداد کرد.

رسپکت بهمن موتور

در اوایل سال ۱۴۰۱ که بهمن ریسپکت وارد بازار کشورمان شود باید با محصولاتی همچون آریزو 5 جدید٬ چری آریزو ۶ و یا دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ و حتی نسخه احتمالا تارا توربو اتوماتیک به رقابت بپردازد.

بهمن ریسپکت برخلاف رقبای خود یک سدان سایز متوسط (بزرگتر از مزدا ۳)‌ محسوب می‌شود.

امکانات و آپشن‌های رفاهی بهمن ریسپکت

از ویژگی‌های دیگر بهمن ریسپکت می‌توان به 6 کیسه هوا، رینگ‌های 17 اینچی، تودوزی چرمی، دوربین 360 درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی صندلی شاگرد در 4 جهت اشاره کرد. علاوه بر این نمایشگر لمسی مولتی مدیای 10.25 اینچی، گرمکن صندلی سیستم‌های کمکی ترمز شامل برنامه کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD) و دیگر سیستم‌های کمکی برای آن در نظر گرفته شده است.

رسپکت بهمن موتور
امکانات رفاهی بهمن ریسپکت

بهمن ریسپکت

قیمت احتمالی و شرایط بازار ریسپکت بهمن موتور

همانطور که پیش از این نیز گفت اصلا نمی‌توان انتظار داشت که سدان Cowin Xuandu به عنوان یک محصول پر آپشن و با بهایی به مراتب کمتر از خودروهای پرتیراژ راهی بازار کشورمان شود. با در نظر گرفتن بهای حدودا ۱۱ هزار دلاری Xuandu احتمالا خودرو ریسپکت (Respect) قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. این برچسب قیمتی٬ چری آریزو ۵ توربو و حتی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را به سختی به چالش خواهد کشید و رقیبی برای سایز خودروهای توربو اتوماتیک موجود در بازار نیز محسوب می‌شود.

سیستم تعلیق بهمن ریسپکت
فنربندی مولتی لینک بهمن ریسپکت پایداری خوبی را نوید می دهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Bahman
    Bahman | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    نسخه فول این ماشین قیمتی معادل ده هزار دلار داره یعنی حداکثر 300 میلیون که به لطف برادرای داخلی 800 میلیون به ملت فروخته میشه

  • Ali Nazari
    Ali Nazari | ۱۲ آبان ۱۴۰۰

    147 اسب با CVT 😐

مطالب پیشنهادی