ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام Reels
تکنولوژی

اسناد داخلی اینستاگرام از عملکرد ناموفق بخش Reels حکایت دارد

اسناد اینستاگرام نشان می‌دهد که Reels نه تنها در مقایسه با تیک تاک موفق نبوده، بلکه نسبت به قبل افت محبوبیت داشته است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

بر اساس اسناد داخلی اینستاگرام، این شبکه اجتماعی با قابلیت Reels نه تنها نتوانسته در رقابت با تیک تاک موفق عمل کند، بلکه نسبت به ماه گذشته خودش هم عملکرد بدتری داشته و تعامل کمتری را از سوی کاربران دریافت کرده است.

نشریه وال استریت ژورنال اسنادی با عنوان Creators x Reels State of the Union 2022 را به دست آورده که در ماه اوت در داخل متا منتشر شده بود و نشان می‌دهد که میزان تعامل با ویدیوهای Reels کمتر از یک دهم ویدیوهای تیک تاک است. به‌علاوه، محبوبیت این ویدیوها در خود اینستاگرام هم 13.6 درصد نسبت به ماه قبل از آن کمتر شده و اصلی‌ترین کاربران Reels کمترین تعامل را با آن دارند.

مشکل ویدیوهای Reels در اینستاگرام ظاهرا دست کم به نوعی مختص خود محتواهاست. این سند می‌گوید حدود یک سوم محتواهای اینستاگرام جای دیگری ساخته شده و در این پلتفرم بازنشر می‌شوند. متا پارسال از طرحی 1 میلیارد دلاری برای تولید محتواهای اختصاصی برای پلتفرم خود رونمایی کرد، اما وال استریت ژورنال می‌گوید تاکنون فقط حدود 120 میلیون دلار در این زمینه هزینه شده است.

اینستاگرام ریلز

سخنگوی متا اطلاعات اسناد اینستاگرام را رد می‌کند

با این حال، سخنگوی متا می‌گوید آمار نمایش محتوا که در این سند به آن اشاره شده، قدیمی بوده و پوشش جهانی نداشته است. او ادعا کرده که آمار تعامل در Reels هر ماه بهتر از ماه قبل شده ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه به اشتراک نگذاشته است.

اینستاگرام پارسال تمرکز خود را به بخش محتواهای ویدیویی معطوف کرد. مدیرعامل این شرکت دسامبر 2021 گفت اپلیکیشن آن‌ها در سال 2022 به‌طور خاص به پست‌های ویدیویی از جمله Reels توجه می‌کند. این شبکه اجتماعی از ماه ژوئیه آزمایش تبدیل همه ویدیوها به Reels را آغاز کرد و شکل نمایش پست‌ها را به حالتی شبیه تیک تاک درآورد.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام چندی قبل اعتراف کرد که این شرکت مرتکب اشتباه شده و بیش از حد روی ویدیوها تمرکز کرده است. حالا باید دید که آیا این پلتفرم دوباره می‌تواند رضایت کاربران ناراضی خود را جلب کند یا توجه آن‌ها را از دست داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی