ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14
تکنولوژی

اپل حذف پچ‌های امنیتی مستقل از سیستم عامل را در iOS 16 ممکن کرد

اپل در iOS 16 اجازه داده آپدیت‌های امنیتی را مستقل از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل نصب و البته آن‌ها را به‌طور مستقل حذف کنید.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

اپل در iOS 16 قابلیتی را ارائه کرده که اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب آپدیت‌های کامل آیفون (یا حتی بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه)، وصله‌های امنیتی را نصب کنید. حالا ظاهرا قابلیت حذف این وصله‌ها هم در بخش تنظیمات فراهم شده اما بهتر است بی‌دلیل این به‌روزرسانی‌های امنیتی را حذف نکنید.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت اپل، با رفتن به مسیر Settings > General > About می‌توانید آپدیت‌های Rapid Security Response را انتخاب کنید و به گزینه حذف وصله‌های امنیتی دسترسی داشته باشید. در این صفحه گفته نشده که چرا کاربر باید یک به‌روزرسانی امنیتی را حذف کند و امنیت دستگاه خود را در برابر آسیب‌پذیری‌ها پایین بیاورد.

با این حال، می‌توان تصور کرد که یکی از این وصله‌ها به خودی خود مشکل داشته باشد و عملکرد دستگاه را مختل کند. در نتیجه، این گزینه قادر است پایداری را به آیفون شما برگرداند. اما در غیر این صورت، ظاهرا با قابلیتی روبرو هستیم که احتمالا بهتر است هرگز از آن استفاده نکنید، مگر این که برای حذف وصله‌ها دلیل خوبی داشته باشید و بدانید دارید چه کاری انجام می‌دهید.

نصب مستقل وصله‌های امنیتی در iOS 16

IOS 16

قابلیت Rapid Security Response به‌صورت پیش‌فرض فعال است اما با رفتن به مسیر Settings > General > Software Update > Automatic Updates و استفاده از گزینه Security Responses and System Files می‌توانید آن را خاموش کنید. با انجام این کار، وصله‌های امنیتی دیگر به شکل مستقل نصب نمی‌شوند و برای دسترسی به آن‌ها باید منتظر آپدیت‌های کامل سیستم عامل بمانید.

این قابلیت مهم و کاربردی قرار است به مک اواس ونتورا هم اضافه شود. نسخه جدید این سیستم عامل هنوز رسما در دسترس کاربران قرار نگرفته است. همچنین، اپل در بخش مخصوص این سیستم عامل در وب‌سایت خود اعلام نکرده که آیا کاربران می‌توانند وصله‌های امنیتی را در مک اواس حذف کنند یا خیر. ونتورا قرار است در تاریخ 30 مهر منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی