ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشتری و IO
علمی

این تایم‌لپس خیره‌کننده از سیاره مشتری، با حدود نیم میلیون عکس ساخته شده است [تماشا کنید]

یک عکاس نجومی ویدیوی جذابی را به‌صورت تایم‌لپس از چرخش سیاره مشتری و قمرش منتشر کرده که از نیم میلیون عکس ساخته شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

یک عکاس نجومی به تازگی ویدیوی تایم‌لپس خیره‌کننده‌ای از گردش سیاره مشتری منتشر کرده که بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی را در کنار قمرش، IO نشان می‌دهد. این ویدیو با ترکیب حدود نیم میلیون عکس که در طول سه ساعت و نیم تهیه شده بودند، ساخته شده است.

«برنان گیلمور» عکاسی است که این ویدیو را در اینستاگرام و ردیت به اشتراک گذاشته. او می‌گوید این عکس‌ها را در شب هفتم و هشتم سپتامبر تهیه کرده و ثبت آن‌ها تنها از طریق تصویربرداری با نرخ فریم بالا ممکن بوده است. گیلمور تصاویر خود را با نرخ 60 فریم بر ثانیه در بازه‌های زمانی 90 ثانیه‌ای ثبت کرده است.

تایم‌لپس سیاره مشتری

این عکاس نجومی پس از پایان کار خود به سراغ نرم‌افزار AutoStakkert رفت تا واضح‌ترین تصاویر را جدا کند. پس از این پردازش‌ها، 10 درصد از واضح‌ترین فریم‌ها از هر دنباله استخراج شد تا این تایم‌لپس ساخته شود. سپس این 10 درصدها با یکدیگر ترکیب شدند تا نماینده بازه‌های زمانی 90 ثانیه‌ای باشند. او 130 بار این کار را تکرار کرد تا خروجی تایم‌لپس را به دست آورد. گیلمور می‌گوید این عکس‌ها را با تلسکوپ 9.25 اینچی Celestron EdgeHD و دوربین ZWO ASI296MC تهیه کرده است.

ویدیوی حاضر چرخش سیاره مشتری و قمرش، IO را نشان می‌دهد که البته از اواسط کلیپ صحنه‌ها معکوس می‌شوند. این تایم‌لپس زیبا به خوبی توانسته عظمت و شکوه این غول گازی را به تصویر بکشد. مشتری همواره یکی از بهترین کرات برای عکاسی بوده و دیدن تصاویر جدید از آن همیشه جذاب است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب چند وقت پیش تصاویر جدیدی را از این سیاره منتشر کرد که جلوه‌های جدیدی را از مشتری نشان می‌داد. برخی از دانشمندان باور دارند که این سیاره در گذشته‌های دور چندین سیاره دیگر را بلعیده و به همین خاطر چنین اندازه بزرگی پیدا کرده است.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی