ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکترونیک آرتز از سیستم ضد تقلب جدیدی در سطح کرنل برای بازی‌های پی‌سی رونمایی کرد

شرکت EA می‌گوید برای مقابله با ابزارهای تقلبی که در سطح کرنل ساخته شده‌اند، سیستم‌هایی را در همین سطح ارائه می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

شرکت الکترونیک آرتز یا EA همزمان با عرضه FIFA 23 در پاییز امسال، سیستم ضد تقلب جدیدی را در سطح کرنل برای بازی‌های PC راه‌اندازی می‌کند. این سیستم توسط خود توسعه‌دهندگان EA ساخته شده و هدفش محافظت از بازی‌های این شرکت در برابر دستکاری و تقلب است. البته این سیستم برای همه بازی‌ها فعال نمی‌شود و در خصوص هر بازی به‌صورت جداگانه تصمیم‌گیری خواهد شد.

«الیز مورفی»، مدیر ارشد امنیت بازی‌ها و تدابیر ضد تقلب در شرکت EA می‌گوید: «توسعه‌دهندگانِ ابزارهای تقلب در PC به شکل فزاینده‌ای به سراغ کرنل رفته‌اند، پس لازم است محافظت‌هایی را در سطح کرنل داشته باشیم تا از عدالت در بازی‌ها اطمینان یابیم و به شکلی متناسب با توسعه‌دهندگان ابزارهای تقلب در PC مقابله کنیم. با توجه به این که خود ما گیمرهایی با گرایش به فناوری هستیم، ضروری است که مطمئن شویم تمامی ابزارهای ضد تقلب در سطح کرنل که با بازی‌های ما عرضه می‌شوند، تمرکز خوبی روی حریم خصوصی و امنیت گیمرهای PC دارند.»

فیفا 23

سیستم‌های ضد تقلب در سطح کرنل مورد انتقاد حامیان حریم خصوصی و امنیت هستند، چون درایورهای این سیستم‌ها پیچیده‌اند و در چنان سطح بالایی کار می‌کنند که اگر مشکل امنیتی وجود داشته باشد، توسعه‌دهندگان باید برای رفع آن‌ها خیلی زود دست به کار شوند.

مقابله EA با تقلب در بازی‌های رقابتی اهمیت دارد

EA می‌گوید محافظت در سطح کرنل برای بازی‌های رقابتی از جمله فیفا 23 بسیار حیاتی است، چون روش‌های تقلب در این بازی‌ها در فضای کرنل وجود دارد و با شیوه‌های سنتی نمی‌توان در مقابل آن‌ها ایستاد. مورفی در این باره می‌گوید: «متاسفانه آمار تقلب و تکنیک‌های تقلب در سطح کرنل در سال‌های اخیر افزایش یافته، بنابراین تنها راه مطمئن برای شناسایی و مسدودسازی آن‌ها این است که سازوکارهای ضد تقلب ما هم همان‌جا اجرا شوند.»

الکترونیک آرتز می‌گوید فرآیندهای ضد تقلب این شرکت به محض بسته شدن بازی‌ها متوقف می‌شوند. مورفی می‌گوید: «نرم‌افزار ضد تقلب EA هیچ اطلاعاتی از سوابق گشت‌وگذارهای شما در وب، اپ‌هایی که به بازی‌های EA وصل نیستند یا هر چیزی که به‌طور مستقیم به محافظت در برابر تقلب کمک نکند، گردآوری نمی‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی