ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل بخاطر سوءاستفاده از موقعیتش در بازار تبلیغات آنلاین با شکایت 25 میلیارد دلاری روبرو می‌شود

بریتانیا و اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که گوگل در فضای تبلیغات آنلاین از موقعیت خود سواستفاده می‌کند و گوگل آن را انکار کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

طبق گزارش‌های جدید، گوگل طی چند هفته آینده با یک شکایت 25 میلیارد یورویی (25.4 میلیارد دلاری) در بریتانیا و اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد که غول فناوری را به رفتار ضدرقابتی در بازار تبلیغات دیجیتال متهم می‌کند.

گوگل که یک بازیگر کلیدی در بازار تبلیغات آنلاین و همچنین نیروی غالب فضای جستجو آنلاین محسوب می‌شود، طبق گزارش گاردین متهم به سوءاستفاده از قدرت خود در بازار فناوری تبلیغات شده که فروش فضای تبلیغات آنلاین بین ناشران و تبلیغ‌کنندگان را سازماندهی می‌کند.

گوگل

«دیمین جرادین» از شرکت حقوقی بلژیکی Geradin Partners که در پرونده مربوط به اتحادیه اروپا گوگل درگیر است، توضیح می‌دهد:

«ناشران، از جمله رسانه‌های خبری محلی و ملی که نقشی حیاتی در جامعه ما دارند، از مدت‌ها قبل از رفتار ضدرقابتی گوگل آسیب دیده‌اند. زمان آن فرا رسیده که گو‌گل به مسئولیت‌های خود عمل کند و خساراتی را که به این صنعت مهم وارد کرده، پرداخت کند. به همین دلیل است که امروز این اقدامات را در دو حوزه قضایی برای دریافت غرامت ناشران اتحادیه اروپا و بریتانیا اعلام می‌کنیم.»

شرکت حقوقی مستقر در بریتانیا Humphries Kerstetter قصد دارد طی ماه آینده پرونده‌ای را به دادگاه تجدیدنظر رقابت ارسال کند که البته پیشرفت روند قانونی آن ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به نتیجه‌ای برسد. علاوه بر این، ناظر رقابت بریتانیا نیز در حال بررسی قدرت گوگل در بازار فناوری تبلیغات دیجیتال است.

واکنش گوگل نسبت به شکایت احتمالی

گوگل

با این حال، گو‌گل از شکایت‌های بالقوه در این زمینه انتقاد کرد و گفت که به‌طور سازنده با ناشران در سراسر اروپا همکاری می‌کند.

سخنگوی غول موتور جستجو می‌گوید: «ما بطور مفید و سودمند با ناشران سراسر اروپا همکاری می‌کنیم - ابزارهای تبلیغاتی ما و بسیاری از رقبای تبلیغاتی ما، به میلیون‌ها وب‌سایت و برنامه کمک می‌کند تا محتوای خود را تامین مالی کنند و به کسب‌و‌کار در هر اندازه‌ای این امکان را می‌دهد تا به‌طور موثر به مشتریان جدیدی دسترسی پیدا کنند. تمام این خدمات با مشارکت همان ناشران سازگار شده و تکامل پیدا می‌کند. این دادخواست سوداگرانه و فرصت طلبانه است. زمانی که شکایت را دریافت کنیم، به‌شدت با آن مبارزه خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی