ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی لپ‌تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12U

لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 با پردازنده نسل دوازدهم اینتل و نمایشگر ۳۶۰ هرتزی گزینه مناسبی برای ورود به دنیای بازی های ویدیویی است

نوشته شده ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI در سری‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند. اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI باشید، احتمالا با سری Pulse روبرو شده‌اید. این خانواده معمولا گزینه‌های ارزشمندی برای ورود به دنیای گیم دارد چون به‌ازای قیمت، کارآیی مناسبی را در اختیار شما می‌گذارند. امروز در دیجیاتو، لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12U با برچسب قیمتی ۵۵ میلیون تومانی به دستمان رسیده که قصد داریم در ادامه مطلب آن را به شما معرفی می‌کنیم. نمایشگر پر سرعت ۳۶۰ هرتزی، پردازنده نسل دوازدهم اینتل و پردازشگر گرافیکی RTX 3060 از ویژگی‌های کلیدی این دستگاه هستند.

ویدیوی معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12UEK

فهرست مشخصات لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12UEK

  • نمایشگر ١٧.٣ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۳۶۰ هرتزی
  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی RTX 3060
  • ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 قابل ارتقاء تا ۶۴ گیگابایت
  • ١ ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe SSD نسل چهارم
  • قابلیت ارتقاء حافظه داخلی با درگاه m.2 دوم با پشتیبانی از PCIe نسل چهارم
  • باتری ۵۳.۵ وات ساعتی
  • آداپتور ٢۴۰ واتی
  • وزن ٢.۶۶ کیلوگرم
  • گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس
  • قیمت حدود ۵۵ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI معمولا ظاهر گیمر پسند و جالبی دارند و مدل Pulse GL76 12U نیز از این قاعده مستثنی نیست. تایوانی‌ها روی قاب پشت نمایشگر این محصول از طرح‌ها و حکاکی‌های ویژه‌ای استفاده کرده‌اند و این مورد جلوه خاصی به ظاهر دستگاه بخشیده است. در بالای این بخش نیز لوگوی اژدهای MSI نقش بسته تا مجموعه تکمیل شود.

در داخل لپ‌تاپ شاهد به‌کارگیری کیبوردی با نورپردازی RGB هستیم که جلوه‌های به شکل دلخواه قابل تنظیم است، اما نمی‌توان رنگ هر کلید را شخصی‌سازی کرد. زیر این کیبورد از تاچ‌پدی نه‌چندان بزرگ اما دقیق استفاده شده که روی آن طرح خاصی نیز به چشم می‌خورد. نمایشگر بزرگ لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12U اندازه‌ای ۱۷.۳ اینچی دارد که حاشیه‌های اطراف آن نسبتا باریکند.

تایوانی‌ها Pulse GL76 12U را در رنگ مشکی روانه بازار می‌کنند و جنس این لپ‌تاپ از پلاستیک است. البته قاب پشت نمایشگر دستگاه رنگ خاکستری تیتانیومی دارد و از آلومینیوم ساخته شده که نکته جالبی به‌شمار می‌آید. وزن این لپ‌تاپ گیمینگ برابر با ۲.۶۶ کیلوگرم بوده و طبیعتا حمل‌ونقل روزانه آن کار ساده‌ای نیست، اما داخل جعبه دستگاه یک کوله‌پشتی نسبتا باکیفیت دیده می‌شود که کار شما را کمی ساده‌تر می‌کند. ضخامت این محصول نیز به ۲۴ میلی‌متر می‌رسد.

درگاه‌های ارتباطی

لپ تاپ گیمینگ MSI

مجموعه درگاه‌های ارتباطی MSI Pulse GL76 12U در دو طرف آن جا خوش کرده‌‌اند. فهرست پورت‌های مورد استفاده در این لپ‌تاپ را در ادامه می‌بینید:

  • ۲ عدد پورت USB-A 3.2 / یک عدد USB 2.0
  • ۱ عدد پورت USB-C
  • پورت HDMI
  • پورت LAN
  • جک هدفون
لپ تاپ گیمینگ MSI

درست است که تعداد پورت‌های حاضر در این لپ‌تاپ برای اکثر کاربران کفایت می‌کنند، اما استفاده از درگاه تاندربولت یا کارت‌خوان می‌توانست سبب جذابیت بیشتر آن شود. لپ تاپ MSI Pulse GL76 12U از فناوری‌های وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر

لپ تاپ گیمینگ MSI

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ تازه‌وارد MSI، بهره‌مندی از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی با نرخ رفرش ۳۶۰ هرتزی محسوب می‌‎شود. در واقع خیلی کم پیش می‌آید که یک لپ‌تاپ مجهز به چنین نمایشگر پر سرعتی در بازه قیمتی کم‌تر از ۶۰ میلیون تومان پیدا شود. تجربه کار کردن با نمایشگر MSI Pulse GL76 12UEK واقعا کم‌نظیر است و روان‌ترین تجربه را هنگام اجرای بازی‌های رقابتی مثل کانتر استرایک (CS:GO)، فورتنایت یا ایپکس لجندز به ارمغان می‌آورد.

ام‌اس‌آی پنل IPS LCD را برای لپ‌تاپ گیمینگ جدیدش در نظر گرفته و طبق تجربه کوتاهی که حین کار کردن با آن داشتیم، کیفیت رضایت‌بخشی داشت. پوشش کامل گستره رنگی sRGB توسط این نمایشگر آن را به گزینه‌ای مناسب برای طراحان و ادیتورها تبدیل می‌کند. روشنایی و شفافیت تصاویر به‌نمایش درآمده در نمایشگر MSI Pulse GL76 12UEK نیز در وضعیت بسیار خوبی هستند و به عنوان لپ‌تاپ گیمینگ می‌توان از آن رضایت داشت.

عملکرد سخت‌افزاری

ام‌اس‌آی لپ‌تاپ Pulse GL76 12UEK را در کانفیگ‌های مختلفی روانه بازار می‌کند و ما مدل مجهز به Core i7-12700H را در اختیار داریم. این پردازنده قدرتمند، یکی از بهترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل است و تفاوت چشمگیری با Core i9-12900H ندارد. با توجه به استفاده از چنین قلب تپنده قدرتمندی می‌توانید انواع پردازش‌های سنگین را با آن انجام دهید.

تایوانی‌ها از پردازشگر گرافیکی RTX 3060 با توان ١۰۵ واتی نیز استفاده کرده‌اند. همچنین شاهد به‌کارگیری ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 (با قابلیت ارتقا به ۶۴ گیگابایت) و ١ ترابایت حافظه داخلی از نوع نسل چهارم PCIe SSD هستیم. با این پکیج سخت‌افزاری، می‌توانید انتظار اجرای بسیاری از بازی‌های روز با کیفیت مناسب را از این لپ‌تاپ داشته باشید. به عنوان مثال، لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12UEK در تست‌های ما توانست بازی Forza Horizon 5 را با تنظیمات Ultra و نرخ ٧٩ فریم بر ثانیه به اجرا در بیاورد.

به‌لطف اسپیکر مجهز به خروجی صدای High Resolution نیز می‌توانید تجربه صوتی مناسبی با این محصول داشته باشید.

تایوانی‌ها برای خنک‌سازی این لپ‌تاپ گیمینگ از سیستم خنک‌کننده Cooler Booster 5 بهره گرفته‌اند. این مجموعه شامل ٢ عدد فن خنک‌کننده و ۶ عدد هیت‌پایپ می‌شود. عملکرد این مجموعه در کل خوب است و می‌تواند پایداری دستگاه را در شرایط سخت تا حد قابل‌توجهی حفظ کند.

باتری و شارژ

لپ تاپ گیمینگ MSI

با وجود این‌که MSI Pulse GL76 12UEK دستگاهی کامل و قدرتمند محسوب می‌شود، اما به‌عنوان یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی باتری قدرتمندی ندارد. این لپ‌تاپ از باتری ۵٣.۵ وات ساعتی نیرو می‌گیرد که برای چنین لپ‌تاپ پر مصرفی کافی نیست. مدل‌های بالاتر همین لپ‌تاپ به باتری ۹۰ وات‌ساعتی مجهز شده‌اند. با این حال برای یک لپ‌تاپ گیمینگ، شارژدهی اهمیت زیادی ندارد چون کارآیی کارت گرافیک روی حالت باتری تا حد قابل توجهی افت می‌کند.

جمع‌بندی لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12U

لپ تاپ گیمینگ MSI

لپ تاپ گیمینگ MSI Pulse GL76 12UEK با برچسب قیمتی ۵۵ میلیون تومانی، ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. از دلایل این امر می‌توان به نمایشگر سریع و باکیفیت و توان سخت‌افزاری بالا اشاره کرد. شما می‌توانید این لپ‌تاپ گیمینگ را با گارانتی ٢۴ ماهه ماتریس به‌عنوان نماینده انحصاری لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی در ایران تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sardarmahamodi
    sardarmahamodi | ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

    واقعا ظاهر جذابی داره و به نسبت قیمت هم کانفیگش خوبه

  • Farshid Piroozi
    Farshid Piroozi | ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

    msi واقعا لپتاپای خوبی دارە. برادر من چند ماه پیش یکی از همین سری GL Pulse گرفت. من بە شخصە هم طراحیشو دوست داشتم و هم کاراییش. بعضی کارای سنگین خودمو با لپتاپ داداشم انجام میدم. شبیه‌سازیهامو تو سیمولینک متلب با این لپتاپ انجام میدم. خیلی سریع ران میکنە و کلی منو جلو انداختە. مدل لپتاپ داداشم اینە MSI Pulse GL66 11UGKV-001US
    سی پی یوش i7 11800h گرافیکشم rtx 3070. اون موقع ارزونترین 3070 تو بازار بود و از روژسا سفارش دادیم. تو همە کارای ما جواب دادە و واقعا راضی هستیم ازش. یە نکتە دیگە هم هست کە میگن msi خیلی کمتر از برندای دیگە خراب میشە. البتە من اینو بە صورت موردی از دوستانم دیدم. یکی از دوستام سال 94 ام اس آی گرفت واسە دانشگاە کلی پروژە باهاش انجام داد نرم افزارهای معماری رو روش ریخت و با همین لپتاپ از پایان نامشم دفاع کرد هنوزم دارە با همون لپتاپ کار میکنە.

  • MIAD KAHYAZII
    MIAD KAHYAZII | ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

    بهترین گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان

مطالب پیشنهادی