ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بلومبرگ: ثروتمندترین آمریکایی‌ها با سقوط ارزش سهام، 93 میلیارد دلار از دست دادند

به گزارش بلومبرگ از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 500 فرد ثروتمند جهان حدود 1.2 تریلیون دلار از دست داده‌اند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

به گزارش بلومبرگ، بعد از انتشار نرخ تورم آمریکا، ثروتمندترین میلیاردرهای آمریکا در روز سه‌شنبه، 22 شهریور ماه حدود ۹۳ میلیارد دلار از دست دادند.

در این بین جف بزوس با از دست دادن 9.8 میلیارد دلار در یک روز بیشترین از بقیه ضرر و زیان داد. ایلان ماسک نیز با از دست دادن 8.4 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

مارک زاکربرگ، لری پیج، سرگی برین و استیو بالمر نیز بیش از 4 میلیارد دلار از دست دادند. این در حالی است که وارن بافت و بیل گیتس به ترتیب 3.4 و 2.8 میلیارد دلار ضرر کردند.

ضرر و زیان میلیاردرها منعکس کننده فروش سهام در بازار سهام ایالات متحده است. نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافته است و وضعیت بازار دستخوش تغییراتی شده است.

ضرر 1.2 تریلیون دلاری ثروتمندان جهان از ابتدای 2020

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 500 فرد ثروتمند جهان حدود 1.2 تریلیون دلار ضرر کرده‌اند. براساس این آمار، مارک زاکربرگ حدود 68.3 میلیارد دلار یا حدود 54 درصد دارایی خود را از دست داده است. همچنین مدیرعامل صرافی بایننس نیز با از دست دادن 64 درصد دارایی خود، رقمی حدود 61 میلیارد دلار ضرر کرده است.

در گزارش جدید مربوط به تورم آمریکا، نرخ تورم ماه آگوست به 8.3 درصد رسیده است. بعد از انتشار این خبر بازار رمزارزها با ریزش قیمت بیت کوین قرمزپوش شد و ارزش سهام شرکت‌های بزرگ نیز سقوط کرد. داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد به دنبال ریزش ارزش سهام تنها در یک روز ثروتمندترین آمریکایی‌ها بر اساس شاخص بلومبرگ رقمی حدود 93 میلیارد دلار از دست داده‌اند. بلومبرگ میزان دارایی از دست رفته را در طی یک روز با نمودار نشان داده است.

حال باید دید در ادامه وضعیت بازار به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد و آیا روند سقوط ارزش سهام و همچنین بازار کریپتو و از جمله ارزش بیت کوین کاهش پیدا می‌کند یا بازار بازیابی خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی