ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو مکس
تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون 14 پرو مکس تغییرات داخلی این دستگاه را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

در این ویدیو شاهد تغییرات اجزای داخلی نسل جدید آیفون و همچنین نگاهی به سیستم مدیریت حرارت آن هستیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

از زمان معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 بیشتر از یک هفته می‌گذرد. پیش‌فروش این دستگاه از جمعه هفته گذشته آغاز شده و هرچند هنوز به‌طور رسمی وارد بازار نشده‌اند، اما ظاهرا برخی مشتریان خوش‌شانس، مدل‌هایی را دریافت کرده‌اند. با این وجود، اکنون ویدیویی منتشر شده که اجزای داخلی آیفون 14 پرو مکس را نشان می‌دهد.

ویدیو کالبدشکافی آیفون 14 پرو مکس که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، توسط کانال یوتیوب PBKreviews به اشتراک گذاشته شده است و اجزای داخلی مدل‌های جدید 14 پرو را نشان می‌دهد. هرچند از نمای بیرونی، آیفون 14 پرو مکس تقریبا شبیه به نسل قبل است (آیفون 13 پرو مکس) اما در داخل دستگاه تفاوت‌های قابل توجهی دیده می‌شود.

کالبدشکافی آیفون 14 پرو مکس

پس از جداسازی نمایشگر دستگاه، اکثر اجزای داخلی آیفون جدید قابل دسترس و مشاهده خواهد بود. در نگاه کلی، چیدمان بیشتر قطعات کاملا شبیه به آیفون 13 پرو مکس است. یک باتری بزرگ به شکل حرف L و برد دستگاه در سمت چپ با کاوری جدید که عبارت «A16 Bionic» روی آن حک شده، دیده می‌شود.

پوشش جدید روی برد دستگاه، در واقع یک صفحه فلزی با پد‌های گرافیتی است که گرما را منتقل و دفع می‌کند. اپل در هنگام معرفی مدل‌های آیفون 14 اشاره کرده بود که تمام این دستگاه‌ها دارای سیستم حرارتی بهتری هستند و اکنون می‌دانیم که این سیستم چگونه کار می‌کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، آیفون 14 پرو مکس دارای باتری داخلی با ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعت است که نسبت به نسل قبل با باتری 4352 میلی آمپر ساعتی، کمی کوچکتر شده است. البته اپل ادعا می‌کند که به لطف بهینه سازی تراشه A16 Bionic که بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده، گوشی‌های جدید عمر باتری بهتری دارند.

نکته قابل توجه دیگر مدل‌های پرو امسال، دوربین TrueDepth آن‌ها است که از سنسورهای Face ID و دوربین جلو تشکیل شده است. این بار، اپل سنسور مجاورت را زیر نمایشگر قرار داده، به‌طوری که تمام اجزا در ناحیه‌ای 30 درصد کوچکتر از ناچ آیفون 13 پرو قرار می‌گیرند.

همانطور که در ویدیو بالا قابل مشاهده است، ماژول دوربین TrueDepth جدید بسیار کوچکتر است که این امر امکان ساخت جزیره داینامیک را برای اپل فراهم کرده است. آیفون 14 پرو مکس مانند نسل قبلی روی پنل پشتی خود سه لنز دارد که البته در آن‌ها از سنسور عریض 48 مگاپیکسلی بسیار بزرگتر استفاده شده که در ویدیو کالبدشکافی آن به وضوح قابل مشاهده است.

از دیگر نکات قابل توجهی که در ویدیو کالبدشکافی دستگاه نمایش داده می‌شود، می‌توان به ماژول اتصال ماهواره‌ای و عدم وجود خشاب سیم کارت (فقط در مدل‌های فروخته شده در ایالات متحده) اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی