ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S
تکنولوژی

گوشی‌های آینده سری گلکسی S احتمالا بدون دکمه فیزیکی عرضه می‌شوند

به گفته برخی گزارش‌ها، سامسونگ ممکن است از سال 2025 گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S خود را بدون دکمه فیزیکی معرفی کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

سامسونگ همچنان مهمترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی جهان است و دستگاه‌های سری گلکسی S این شرکت از برترین محصولات بازار محسوب می‌شوند. با این حال، برای چندین سال، این دستگاه‌ها بدون تغییر قابل‌توجهی در طراحی خود عرضه شده‌اند. حالا طبق برخی شایعات، به نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ای قصد دارد تا در آینده، گوشی‌های سری گلکسی S خود را بدون دکمه فیزیکی عرضه کند.

در گزارش جدیدی ادعا شده که سامسونگ ممکن است به‌زودی و از سال 2025 گوشی‌های سری گلکسی اس خود را بدون هیچ نوع دکمه فیزیکی وارد بازار کند. بنابراین، اگر این گزارش صحت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که سری گلکسی S25 با این طراحی و تغییر بزرگ معرفی شوند.

گلکسی S
گلکسی S22 اولترا

گزینه‌های جایگزین دکمه‌های فیزیکی در گلکسی S

باید دید که این شرکت با وجود این برنامه، پس از حذف دکمه‌های مربوط به تنظیم صدا و دکمه پاور، چگونه قصد دارد تا عملکرد آن‌ها را به کاربران ارائه کند. همچنین باید گزینه‌ای برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد دستگاه در صورت نیاز وجود داشته باشد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، ممکن است سامسونگ در آینده برنامه‌های خود برای کنار گذاشتن دکمه‌های فیزیکی را اعلام کند.

در گذشته‌ای نه چندان دور، اپل نیز در تلاشی تقریبا مشابه، با معرفی نوار لمسی (Touch Bar) بالای لپ‌تاپ، کلید فیزیکی Escape را حذف کرده بود. البته این شرکت در نهایت پس از واکنش نه‌چندان خوب کاربران، این دکمه فیزیکی را مجددا در دسترس آن‌ها قرار داد.

به همین ترتیب، اچ‌تی‌سی (HTC) هم قبلا تلاش کرده بود تا کار مشابهی را انجام دهد اما دقیقا دکمه‌های فیزیکی را به‌طور کامل حذف نکرد. این شرکت برای گوشی +HTC U12 از دکمه‌های جدید و حساس به فشاری استفاده کرده بود که دقیقا مکانیکی نبودند. با این حال، این تغییر نیز با واکنش خوبی از سوی کاربران مواجه نشد و از آن به عنوان یکی از بدترین تغییرات گوشی یاد شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی