ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ تا سال 2050 انتشار کربن خود را به پایین‌ترین سطح می‌رساند

غول فناوری قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار کربن خاص بخش Device eXperience (DX) خود را به پایین‌ترین سطح برساند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

سامسونگ متعهد شده که تا سال 2050 میزان انتشار کربن تمام شرکت خود را به پایین‌ترین برساند و برای تحقق این امر در طول هفت سال و نیم آینده، 5 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. غول کره‌ای قصد دارد تغییراتی را به‌زودی اعمال کند تا درصد انتشار کربن خاص بخش Device eXperience (DX) آن تا سال 2030 به پایین‌ترین سطح برسد.

بخش DX سامسو‌نگ مشاغل الکترونیکی مصرفی آن، از جمله عملیات تولید موبایل و نمایشگر را شامل می‌شود و در سال 2021 تنها مسئول 10 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای این شرکت بوده است. در همین حال، بخش تراشه و قطعات این شرکت که اغلب درآمد سامسونگ از آن حاصل می‌شود، مسئول 90 درصد از 17.4 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای بوده که در سال گذشته توسط سامسونگ منتشر شده است.

سامسونگ

با این وجود، کاملا واضح است که کارهای زیادی باید انجام شود تا انتشار کربن کسب‌و‌کار تراشه‌سازی آن به پایین‌ترین سطح برسد. برای این منظور، سامسونگ فناوری‌های جذب و استفاده از کربن را توسعه خواهد داد که می‌تواند انتشار کربن را از تاسیسات نیمه‌رسانای خود جذب کرده و پس از ذخیره‌سازی، آن‌ها را به منبع قابل استفاده‌ای تبدیل کند.

غول فناوری همچنین به RE100 پیوسته است، ابتکار جهانی برای کسب‌و‌کارهایی که می‌خواهند از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین انرژی خود استفاده کنند. سامسونگ در ابتدا برنامه‌هایش را با بخش DX و تمام عملیات‌های خود در خارج از کشور طی پنج سال آینده آغاز می‌کند و سپس تا سال 2050، صد درصد از تمام نیازهای برق خود در سراسر جهان را با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

سایر برنامه‌های زیست محیطی سامسونگ

سامسونگ همچنین در اعلامیه خود به برنامه‌های زیست محیطی دیگری از جمله تعهد خود به ترویج استفاده مجدد از آب و گسترش طرح جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی خود از 50 کشور به 180 کشور اشاره کرده است.

سامسونگ

«کیم سو جین»، رئیس گروه استراتژی ESG سامسو‌نگ توضیح می‌دهد:

«ما شرکتی هستیم که تولیدات خود را به‌صورت مستقیم انجام می‌دهد... بنابراین چالش‌های مختلف و چندلایه‌ای وجود دارد. در نهایت، ما یک شرکت فناوری هستیم... بنابراین از طریق توسعه فناوری به تغییرات آب‌و‌هوایی کمک مثبتی خواهیم کرد.»

در همین حال، سخنگوی یکی از سهامداران این شرکت به رویترز اعلام کرد که سامسونگ تعهد خود برای کاهش انتشار کربن را آنقدر به تاخیر انداخته است که نگرانی زیادی در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت آن ایجاد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی