ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیگما
تکنولوژی

ادوبی استارتاپ فیگما را در معامله‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار خریداری کرد

شرکت Adobe اعلام کرد که پلتفرم طراحی فیگما (Figma) که بیشتر برای طراحی رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد را تصاحب می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

ادوبی اعلام کرد فیگما (Figma)، پلتفرم طراحی محبوب را در معامله‌ای با قیمت حدود 20 میلیارد دلار نقد و سهام خریداری می‌کند. Figma که در زمینه طراحی رابط کاربری (UI) مورد استفاده قرار می‌گیرد در طول چند سال گذشته با ابزار ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD) این شرکت رقابت شدیدی داشته و باید دید ادوبی در آینده چه برنامه‌هایی برای آن دارد.

ادوبی در بیانیه مطبوعاتی خود می‌نویسد:

«Adobe و Figma با یکدیگر آینده خلاقیت و بهره وری را دوباره تصور می‌کنند، خلاقیت را در وب گسترش می‌دهند، طراحی محصول را پیش می‌برند و الهام بخش جوامع جهانی سازندگان، طراحان و توسعه‌دهندگان خواهند بود. ما فرصت‌ها و قابلیت‌هایی بزرگ و به سرعت در حال رشد در بازار ایجاد خواهیم کرد که ارزش قابل توجهی برای مشتریان، سهامداران و صنعت ایجاد می‌کند.»

فیگما

فیگما اولین بار 10 سال پیش توسط «دیلن فیلد» و «ایوان والاس» تاسیس شد و در سال‌های اخیر به پلتفرم طراحی مشترک بسیاری از کسب‌و‌کارهای جهان تبدیل شده است. هزاران طراح و توسعه‌دهنده در شرکت‌های مختلف جهان از جمله مایکروسافت برای کارهای خود به آن وابسته هستند.

ادوبی اکنون قصد دارد تا جامعه خود را با Figma ترکیب کند و احتمالا در آینده محصولات و خدمات آن را به Adobe Creative Suite اضافه خواهد کرد.

فیگما به فعالیت مستقل خود ادامه می‌دهد

فیگما

تا آن زمان، Figma بدون تغییر باقی خواهد ماند. فیلد، به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فیگما در وبلاگ آن توضیح می‌دهد:

«ما قصد داریم فعالیت‌های Figma را به همان روش سابق ادامه دهیم - به کاری ادامه می‌دهیم که معتقدیم برای جامعه، فرهنگ و کسب‌و‌کار ما بهترین است. Adobe عمیقا متعهد است که Figma را مستقل نگه دارد.»

فیلد به عنوان مدیرعامل Figma به کار خود ادامه خواهد داد و گزارش‌های مربوط را به «دیوید وادهوانی»، رئیس ادوبی اعلام می‌کند.

Figma همچنین قصد دارد تا از تخصص ادوبی در زمینه‌های طراحی سه‌بعدی، ویدیو، وکتور، تصویربرداری و فونت‌ها استفاده کند تا طراحی محصول در محیط وب خود را تا حد زیادی بهبود بخشد. فیلد در این زمینه می‌گوید که این شرکت ترکیبی از «ابزارها و فضاهای جدید را برای توانمندسازی مشتریان و به‌منظور طراحی سریع‌تر و آسان‌تر محصولات ایجاد خواهد کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • itookan
    itookan | ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

    امیدوارم مستقل بمونه. اگه ادغام بشه با ایکس دی خیلی بد میشه

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

    خیلی خبر بدیه. خیلی خیلی .

  • A.Salar
    A.Salar | ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

    فقط دعا کنید مستقل از ادوبی به کارش ادامه بده ...

مطالب پیشنهادی