ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باستان شناسان از کشف فسیل قلب 380 میلیون ساله یک ماهی خبر می‌دهند

این فسیل می‌تواند در مورد جزئیات تکامل موجودات اطلاعات مهمی داشته باشد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

زمین تاریخ بلندمدتی دارد و طی این زمان، اتفاقات مختلفی برای جانداران هر دوره رخ داده است. محققان اخیرا از جدیدترین اکتشاف خود خبر داده‌اند و فسیل قلب ماهی 380 میلیون ساله‌ای را پیدا کرده‌اند که به طرز شگفت‌انگیزی حفظ شده و نمونه‌ای قابل‌توجه محسوب می‌شود. سوال اصلی این‌جاست که این فسیل تازه اکتشاف شده در کجا شناسایی شده و چه ویژگی‌هایی دارد؟

فسیل 380 میلیون ساله قلب ماهی باستانی

فسیل قلب ماهی

به گزارش منبع مرتبط، این قلب 380 میلیون ساله که تازه به بهره‌برداری رسیده در بخشی از رسوبات استرالیا یافت شده است. جالب این‌که اندام حیاتی ماهی مورد اشاره شکل اصلی خود را حفظ کرده و می‌تواند راهنمای بزرگی برای پی بردن به جزئیات تکامل موجودات باشد. در واقع فسیل مذکور می‌تواند سرنخ‌های مهمی پیرامون نحوه تکامل مهره‌داران آرواره‌دار و حتی انسان‌ها به دانشمندان بدهد.

محل قرارگیری قلب ماهی‌های آن دوره نزدیک به دهان و آبشش‌ها بوده است، در نتیجه می‌توان گفت که ساختار بدن ماهی‌ها نسبت به دوره‌های گذشته تفاوت خیلی زیادی نداشته اما می‌توان برای بررسی نحوه تکامل دیگر موجودات از جمله خود انسان‌ها از این قلب 380 میلیون ساله استفاده لازم را برد. «جان لانگ»، استاد دیرینه‌شناسی شاغل در دانشگاه فلیندرز استرالیا که درباره این موضوع نیز مقالاتی منتشر کرده می‌گوید:

«از این‌که می‌توانیم بافت‌های نرم حفط شده را در این ماهی باستانی ببینیم کاملا متحیر شده‌ام. من بلافاصله پس از این اکتشاف فهمیدم که با یافته‌ای بسیار مهم مواجهیم.»

نظر شما در مورد اکتشاف این فسیل قدیمی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی