ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو
تکنولوژی

اپل ظاهرا در لحظه آخر تصمیم به استفاده از «جزیره پویا» در آیفون 14 پرو گرفته است

به نظر می‌رسد در ابتدا اپل به دنبال انتشار جزیره پویا به صورت قابلیتی اختیاری بوده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ماه‌ها قبل از اینکه اپل دست به رونمایی از سری آیفون 14 بزند، شایعات مختلفی درباره استفاده از حفره درون نمایشگر برخی اعضای این خانواده منتشر شده بود. اکثر این شایعات به وجود دو حفره درون صفحه نمایش این محصولات اشاره کرده بودند، اما در نهایت با یک حفره بیضی شکل یکپارچه روبه‌رو شدیم، با این حال ظاهرا این تصمیم در لحظات آخر گرفته شده است.

اپل به‌تازگی آموزش استفاده از نمایشگر همیشه روشن در مدل‌های پرو آیفون 14 را در وب‌سایتش منتشر کرده که تصویر اولیه در این آموزش، آیفونی با دو حفره نمایشگر را نشان می‌داد. البته در حال حاضر نشانه‌ای از این طراحی در صفحه مربوطه نیست. با انتشار این تصویر، حالا حداقل سومین باری است که این سبک طراحی در منابع رسمی اپل به چشم می‌خورد.

جزیره پویا در آیفون 14 پرو

این اولین باری نیست که در منابع رسمی اپل دو حفره برای نمایشگر مدل‌های پرو به چشم می‌خورد. پیش این هم در طرح‌های اولیه مربوط به رویداد Far Out شاهد چنین موضوعی بودیم. پس از این هم اپل منابع توسعه‌دهندگان این مدل‌ها را منتشر کرد که به سبک طراحی دو حفره اشاره داشت که البته پس از مدت کوتاهی با جزیره پویا جایگزین شدند.

با توجه به این موارد به نظر می‌رسد اپل ابتدا به دنبال این بوده که جزیره پویا را به عنوان یک ویژگی اختیاری برای کاربران منتشر کند، یعنی دقیقا مشابه آن چیزی که برخی شایعات به آن اشاره کرده بودند و حتی ویدیویی از آن منتشر شد. با این حال ظاهرا در لحظات آخر کوپرتینویی‌ها تصمیم دیگری گرفته‌اند.

از آنجایی که صفحات محصولات جدید پیش از معرفی آن‌ها آماده می‌شوند تا پس از رونمایی در وب‌سایت بارگذاری شوند، ظاهرا طراحان وب‌سایت اپل و حتی توسعه‌دهندگان منابع از این تغییر استراتژی بی‌اطلاع بوده‌اند و به همین دلیل چندین بار از طریق منابع رسمی اپل با طراحی دو حفره روبه‌رو شده‌ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی