ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌های آینده پخش موزیک و ویدیو را در زمان بی‌توجهی کاربر متوقف می‌کنند

پتنت جدید اپل با هدف کاهش مصرف انرژی احتمالا طی سال‌های آینده از راه می‌رسد. این فناوری حواس‌پرتی کاربر حین پخش موزیک را تشخیص می‌دهد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که حین پخش موزیک یا ویدیو در گوشی خود، حواستان به کار دیگری پرت شده و فراموش کرده‌اید که گوشی خود را خاموش کنید. اپل اخیرا حق اختراع جدیدی را توسعه داده که بر اساس آن، آیفون‌های آینده احتمالا می‌توانند حین حواس‌پرتی پخش موزیک و ویدیو را متوقف کنند تا در مصرف انرژی دستگاه و اینترنت صرفه‌جویی شود. در ادامه با جزئیات بیشتری از این حق اختراع اپل با ما همراه باشید.

حین کار کردن با گوشی نمی‌توان به شکل تمام‌وقت به نمایشگر آن خیره شد و برخی مواقع کاربر حواسش به جای دیگری پرت می‌شود و گوشی بی‌دلیل روشن می‌ماند. این اقدام منجر به افزایش مصرف انرژی می‌شود و از شارژدهی دستگاه می‌کاهد. همچنین امکان دارد که این حواس‌پرتی سبب شود که اینترنت بیش از اندازه مصرف شود. اپل برای جلوگیری از چنین اتفاقی، حق اختراع جدیدش را توسعه داده است تا تجربه کاربری هوشمندتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

حق اختراع جدید اپل برای جلوگیری از مصرف زیاد انرژی

حق اختراع اپل

به نقل از منبع آگاه، اپل برای به‌کارگیری این قابلیت به چندین منبع در محصولاتش نیاز دارد تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری و تحلیل کنند. یکی از این منابع می‌تواند میکروفون دستگاه باشد که با بررسی محل تولید صدا و وضعیت قرارگیری کاربر، تشخیص می‌دهد که وی در حال تماشای نمایشگر است یا خیر. این تنها یکی از منابع خواهد بود و امکان دارد که این قابلیت برای کار کردن به دوربین دستگاه و چند حسگر نیاز پیدا کند.

اپل برای فعال‌سازی قابلیت تشخیص تصادف در سری آیفون 14 در کنار تغییرات صدا، فاکتورهای دیگری مانند شتاب و فشار هوا را نیز در اولویت قرار داده است. در نتیجه می‌توان گفت که کوپرتینویی‌ها تجربه لازم برای استفاده از ویژگی‌های هوشمند محیطی را در آیفون‌های خود دارند. این حق اختراع جدید اپل حتی با توجه به ضرب صدای موسیقی و حرکات کاربر همراه با آن، می‌تواند شناسایی کند که شما تا چه حد به کدام موزیک علاقه‌مند هستید. بنابراین با استفاده از این ویژگی می‌تواند موزیک‌های مورد علاقه خود را به شکل هوشمند رتبه‌بندی کنید.

نظر شما در مورد این قابلیت ویژه اپل چیست؟ آیا در آیفون‌های چند سال آینده شاهد چنین ویژگی خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

    حق اختراع ثبت میشه ولی در عمل تله ای هستش برای اینکه رقیب وقتی مشابه اون رو ساخت ازش اخاذی کنن

مطالب پیشنهادی