ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماس تصویری
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی ۱۱ اپلیکیشن برتر جهت برقراری تماس‌ تصویری در موبایل

در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس‌های ویدیویی فردی و گروهی برای استفاده شخصی یا کاری می‌پردازیم.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

این روز‌ها برقراری تماس تصویری یکی از ساده ترین کار‌های ممکن به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر‌ها، تلفن‌های هوشمند و حتی تبلت‌ها با دوستان و آشنایانتان تماس‌های تصویری داشته باشید. این موضوع تا حدی در دنیا فراگیر شده که امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای برقراری تماس‌های تصویری در اختیارمان قرار دارد. در ادامه به معرفی اپلیکیشن‌های برتر جهت برقراری تماس‌های تصویری می‌پردازیم.

بهترین برنامه‌ها برای تماس تصویری



۱. برنامه گوگل Meet

اپلیکیشن Google Duo بدون شک پاسخی به اپلیکیشن معروف و محبوب اپل یعنی FaceTime بود. این پیامرسان به شدت ساده طراحی شده است. به راحتی بعد از تایید شماره‌ی تلفن خود می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید. با استفاده از Google Duo می‌توانید با بقیه‌ی دوستان و آشنایانتان که از این سرویس استفاده می‌کنند تماس تصویری برقرار کنید.

تماس تصویری

همچنین این اپلیکیشن از یک ویژگی به نام Knock Knock پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد قبل از پاسخ دادن به تماس‌های تصویری، کسی که با شما تماس برقرار کرده را به صورت زنده مشاهده کنید. این برنامه کراس پلتفرم است و برای سیستم عامل iOS هم در دسترس قرار دارد.

Google Meet
شبکه‌های اجتماعی

Google Meet

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶۳ و ۱۷۷ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه تماس تصویری Imo

ایمو پیام‌رسانی ساده و اپلیکیشنی برای برقراری گفت و گو‌های مجازی است. پشتیبانی این پیام‌رسان از اینترنت‌هایی با سرعت پایین‌ عمده ترین دلیل برای استفاده از آن به شمار می‌رو؛ اما به جز این موضوع هیچ برتری خاصی نسبت به باقی رقبا ندارد. البته همین موضوع پیام‌رسان مذکور را تبدیل به یک گزینه نامطلوب نخواهد کرد.

تماس تصویری

امکانات Imo به طور کاملا رایگان در دسترس قرار دارد و برای iOS هم عرضه شده است. البته باید به یاد داشته باشید که یکی از نکات منفی آن، تبلیغات آزار دهنده‌ی آن به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر راجع به این پیام‌رسان می‌توانید نقد و بررسی اپلیکیشن ایمو از دیجیاتو را مطالعه کنید.

imo video calls and chat
شبکه‌های اجتماعی

imo video calls and chat

سازنده: imo.im قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۴ و ۲۴۷ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه JusTalk

یکی از پیام‌رسان‌های کمتر شناخته شده در زمینه‌ی برقراری تماس‌های تصویری، JusTalk است. با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود محیط ظاهری برنامه مورد استفاده‌تان را هرطور که می‌خواهید تغییر دهید. همچنین در حین برقراری تماس‌های تصویری می‌توانید با استفاده از ویژگی‌ Doodle در آن به نقاشی بپردازید.

تماس تصویری

ویژگی گفته شده در JusTalk می‌تواند تا حدی به جذابیت تماس‌های تصویری اضافه کند. این اپ به طور رایگان در دسترس قرار دارد اما برای استفاده از تم‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌های اضافه‌ی محیطی باید از پرداخت درون برنامه‌ای آن استفاده کنید.

JusTalk - Video Chat & Calls
شبکه‌های اجتماعی

JusTalk - Video Chat & Calls

سازنده: Jus قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۳ و ۲۰۳ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه Skype

اسکایپ یکی از معروف‌ترین برنامه‌ها جهت برقراری تماس‌های تصویری در همه‌ی پلتفرم‌ها به شمار می‌رود. وجود برنامه‌های مستقل برای هر سیستم عامل یکی از بهترین مزیت‌های اسکایپ است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای برقراری تماس‌های تصویری کراس پلتفرم تبدیل می‌کند.

تماس تصویری

با استفاده از این اپ می‌توانید تماس‌های تصویری خود را با ۲۵ نفر به طور همزمان برقرار کنید. این اپلیکیشن از گفتگوی متنی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید اکانت‌های گوگل و مایکروسافت خود را با اسکایپ همگام‌سازی کنید.

Skype
شبکه‌های اجتماعی

Skype

سازنده: Skype Communications S.a.r.l قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۸ و ۱۴۲ مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه Viber Messenger

وایبر کارش را برای برقراری تماس‌های صوتی آغاز کرد. شما قادر بودید با استفاده از این برنامه با دوستان و آشنایانتان حتی اگر از آن استفاده نمی‌کنند، تماس بگیرید. البته از آن زمان تا امروز وایبر دستخوش تغییرات زیادی شده و حالا به یک سرویس برقراری تماس‌های صوتی و تصویری کامل تبدیل شده است.

تماس تصویری

این اپ به کدگذاری پیام‌های صوتی، متنی و تصویری نیز می‌پردازد که امنیت آن را بیشتر می‌کند. وایبر مسنجر همچنین از ویژگی‌هایی نظیر گفتگوهای مخفی و بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که برقراری تماس‌های مختلف با دوستان و آشنایانی که از وایبر استفاده می‌کنند کاملا رایگان است؛ اما برای تماس‌های خارج از پلتفرم باید مبلغی را پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به وایبر می‌توانید نقد و بررسی دیجیاتو از این پیام‌رسان را مطالعه کنید.

Viber - Safe Chats And Calls
شبکه‌های اجتماعی

Viber - Safe Chats And Calls

سازنده: Viber Media S.à r.l. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۲ و ۲۲۳ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. تماس تصویری با WhatsApp

محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا، یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها برای تماس تصویری هم محسوب می‌شود. واتساپ یکی از معدود پلتفرم‌هایی به شمار می‌رود که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این اپ به عنوان سرویس گفت و گوی متنی کار خود را شروع کرد و بعد از آنکه فیسبوک این پیام‌رسان را خرید با تغییرات عظیمی رو به رو شد.

تماس تصویری

در حال حاضر این اپلیکیشن از تماس‌های صوتی و تصویری علاوه بر ویژگی‌های بسیار زیاد دیگر پشتیبانی می‌کند. تماس تصویری در واتساپ به خوبی کار می‌کند و احتمالا در استفاده از آن با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. البته اعتماد به این نرم افزار از آن‌جایی که توسط فیسبوک مدیریت می‌شود کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما با همه‌ی این اوصاف اگر به دنبال ابزاری هستید که به خوبی از پس تماس‌های تصویری بر می‌آید، واتساپ یکی از بهترین گزینه‌هاست.

WhatsApp Messenger
شبکه‌های اجتماعی

WhatsApp Messenger

سازنده: WhatsApp LLC قیمت: رایگان دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۱ و ۱۴۲ مگابایت زبان: انگلیسی و فارسی

۷. برنامه Discord

اپلیکیشن Discord یکی از عناوین محبوب در نزد گیمرها است که می‌توان از آن برای برقراری تماس تصویری نیز استفاده نمود. سرویس استریم داخلی این پلتفرم می‌تواند از حداکثر ۵۰ کاربر پشتیبانی به عمل آورد؛ اگرچه عنوان شده است که این مقدار موقت خواهد بود و احتمال دارد دوباره به سقف ۱۰ کاربر بازگردد.

تماس تصویری

برنامه دیسکورد در کنار سیستم عامل‌های موبایل، برای ویندوز و مک نیز عرضه است و امکان دسترسی به آن از طریق مرورگر با نسخه تحت وب هم وجود دارد. البته قابلیت‌های آن در مقایسه با رقبا کمی محدودتر است و شاید گزینه‌ای برای استفاده جدی و دائمی محسوب نشود.

Discord: Talk, Chat & Hang Out
شبکه‌های اجتماعی

Discord: Talk, Chat & Hang Out

سازنده: Discord Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۴۰ و ۱۴۹ مگابایت زبان: انگلیسی

۸. تماس تصویری با تلگرام

تلگرام از نظر تعداد قابلیت در صدر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان قرار می‌گیرد و امکانات متعددی از جمله تماس تصویری را پیش روی کاربران خود می‌گذارد. تماس‌های تصویری در این پلتفرم به صورت رایگان قابل برقراری هستند و تا حداکثر ۳۰ کاربر را به شکل همزمان پشتیبانی می‌کنند.

تماس تصویری

تماس‌های تصویری تلگرام از محدودیت زمانی برخوردار نیستند و برخی ویژگی‌های کاربردی مثل به اشتراک‌گذاری محتوای صفحه نمایش هم در آن‌ها دیده می‌شود. البته خبری از قابلیت‌های پیشرفته‌تر مثل ضبط جلسات نیست. همچنین مانند بسیاری از اپ‌های مشابه، استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی برای بهره‌مندی از موارد گفته شده، ضروری خواهد بود.

Telegram Messenger 17+
شبکه‌های اجتماعی

Telegram Messenger 17+

سازنده: Telegram FZ-LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۰ و ۲۲۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۹. برنامه Signal

پیام‌رسان سیگنال یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ارتباط متنی، صوتی و تصویری محسوب می‌شود و در نزد علاقه‌مندان به حفظ حریم شخصی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تمامی ارتباطات در این اپ به صورت رمزگذاری سرتاسر (End to End) صورت می‌گیرند.

تماس تصویری

تمرکز توسعه‌دهندگان Signal بیشتر روی تماس‌های فرد به فرد بوده است و امکانات چندانی در زمینه تماس‌های گروهی ارائه نمی‌شود. همچنین تمامی ویژگی‌ها کاملا رایگان هستند و کاربران به کد منبع برنامه‌ها هم دسترسی خواهند داشت.

Signal - Private Messenger 12+
شبکه‌های اجتماعی

Signal - Private Messenger 12+

سازنده: Signal Messenger, LLC قیمت: رایگان دسته بندی: شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۲ و ۱۴۵ مگابایت زبان: انگلیسی

اپلیکیشن‌هایی برای برقراری جلسات کاری

پیام‌رسان‌های مختص کسب و کار زیادی وجود دارند و هرکدام دارای کاربرد‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، تمرکز زیادی روی اشتراک گذاری فایل، تعداد تماس‌های همزمان و ابزار مورد استفاده در کنفرانس‌ها وجود دارد. موضوعاتی که در پیام‌رسان‌هایی نظیر اسکایپ، واتسپ یا گوگل شاهد آن نیستیم. در پایین می‌توانید برخی از بهترین گزینه‌ها جهت برقراری چنین تماس‌هایی را مشاهده کنید.

۱۰. برنامه تماس تصویری Zoom

همه‌گیری کرونا موجب شد تا اپلیکیشن Zoom بسیار بیشتر از گذشته مطرح شود و بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌ها برای ارتباط میان کارمندان خود به سراغ آن بروند. قابلیت‌های گسترده این پلتفرم در کنار دسترسی آسان به آن از طریق موبایل، دسکتاپ و مرورگر باعث شده استفاده از آن بدون دردسر امکان‌پذیر باشد.

تماس تصویری

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه زوم می‌توان به اشتراک‌گذاری محتوای صفحه نمایش، رمزگذاری داده‌ها و حاشیه‌نویسی همزمان در کنار یادداشت‌برداری اشاره نمود. البته طرح رایگان تنها تا سقف ۳ کاربر بدون محدودیت است و در صورت گذر تعداد افراد حاضر در جلسات از سقف تعیین شده، طول تماس به حداکثر ۴۰ دقیقه خواهد رسید.

ZOOM Cloud Meetings 4+
کسب و کار

ZOOM Cloud Meetings 4+

سازنده: Zoom Video Communications, Inc. قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: کسب و کار
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۸ و ۱۵۲ مگابایت زبان: انگلیسی

۱۱. برنامه مایکروسافت Teams

اپلیکیشن مایکروسافت Teams به صورت تخصصی روی ارائه سرویس‌های مختلف به سازمان‌ها و کسب و کارها تمرکز دارد؛ اگرچه کاربران عادی هم می‌توانند به سراغ آن بروند. طرح رایگان امکان گردهمایی حداکثر ۱۰۰ کاربر را در جلسات می‌دهد که در مقایسه با رقبا، رقم بالایی به شمار می‌رود.

تماس تصویری

برخلاف اسکایپ، سرویس Teams از ابزارهای حرفه‌ای مثل به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، محوسازی پس‌زمینه و کاهش نویز به کمک هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. حتی امکان اتصال مستقیم آفیس نیز به آن وجود دارد و دارندگان اشتراک آفیس ۳۶۵ هم می‌توانند از امکانات سرویس مذکور به صورت رایگان استفاده نمایند.

Microsoft Teams
کسب و کار

Microsoft Teams

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان دسته بندی: کسب و کار
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۴۷ و ۳۰۱ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول درباره برنامه‌های تماس تصویری

بهترین برنامه برای برقراری تماس تصویری در موبایل چیست؟

بدون شک در ایران واتساپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماس‌های ویدیویی محسوب می‌شود؛ اما پلتفرم گوگل Meet هم از پایداری و عملکرد مناسبی برخوردار است.

بهترین سرویس برای تماس‌های تصویری کاری کدام است؟

پلتفرم‌های مایکروسافت Teams و Zoom از مطرح‌ترین گزینه‌ها برای تماس‌های ویدویی کاری محسوب می‌شوند؛ اما گوگل میت و اسکایپ هم می‌توانند به این منظور استفاده شوند.

این مطلب توسط «مانی میرجوادی» نوشته شده و در تاریخ 27 شهریور 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mshadan6624
    mshadan6624 | ۳ آبان ۱۳۹۹

    Google meet هم برنامه خوبیه

  • امیر
    امیر | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

    گوگل دوو عالیه ما توی فامیلمون و دوستان همه نصب کردیم و خداییش راضی هستیم. هم کسایی که خارجن هم توی ایران راحت تماس صوتی و تصویری میگیریم.
    البته بگم واسه GF و BF ها هم خیلی خوبه ???

  • Moslem Safavi
    Moslem Safavi | ۹ مرداد ۱۳۹۷

    من از google duo برای تماس صوتی استفاده میکنم. اگر دو طرف نت خوبی داشته باشن، google Duo عالیه و اصلا تاخیر نداره.
    چند وقت پیش هم از کافه بازار حذف شده پس پیشنهاد میشه حتما نصب کنید. ;)

مطالب پیشنهادی