ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل Processor سال آینده میلادی جایگزین برندهای پنتیوم و سلرون در لپ‌تاپ‌ها می‌شود

اینتل پس از نزدیک به 30 سال، برند پنتیوم را از پردازنده‌های لپ‌تاپ کنار می‌گذارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اینتل در سال 2023 برند Intel Processor را جایگزین برندهای پنتیوم و سلرون برای لپ‌تاپ‌ها می‌کند تا کاربران در انتخاب محصولات مجهز به این پردازنده‌ها، دچار سردرگمی کمتری شوند.

با این تغییر برند، حالا اینتل برای محصولات پرچمدار خود روی برندهای Core به همراه Evo و vPro تمرکز می‌کند و محصولات پایه آن با برند Intel Processor از راه می‌رسند. به گفته یکی از مقامات اینتل، این شرکت به نوآوری‌هایی که به نفع مشتریان باشند، ادامه می‌دهد و استانداردهای حیاتی پی‌سی در تمام بازه‌های قیمتی را بالا می‌برد.

به باور اینتل، استفاده از برند جدید برای پردازنده‌های سلرون و پنتیوم می‌تواند به کاربران در انتخاب پردازنده متناسب با نیازشان کمک کند. بنابراین از سال آینده میلادی لپ‌تاپ‌های اقتصادی با پردازنده‌هایی از راه می‌رسند که برند جدیدی را یدک می‌کشند.

خداحافظی با برندی 30 ساله

اینتل در سال 1993 از برند پنتیوم رونمایی کرد و در ابتدا پردازنده‌های پرچمدار این خانواده برای دسکتاپ‌ها عرضه شدند و به سپس به لپ‌تاپ‌ها راه پیدا کردند. از زمان معرفی برند Core برای پردازنده‌های پرچمدار در سال 2006، اینتل از برند پنتیوم برای پردازنده‌های میان‌رده‌اش استفاده کرد.

سلرون که برای پردازنده‌های ارزان‌قیمت اینتل استفاده می‌شود، تقریبا 5 سال پس از پنتیوم از راه رسید. اولین پردازنده سلرون در سال 1998 و مبتنی بر پردازنده پنتیوم II معرفی شد. جدیدترین پردازنده‌های سلرون در کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه اینتل گفته که از سال آینده میلادی برای تمام پردازنده‌های پنتیوم و سلرون از یک برند استفاده می‌کند، اما نمی‌دانیم چگونه می‌خواهد میان محصولات میان‌رده و ارزان‌قیمت تمایز ایجاد کند. مخصوصا اینکه در سال‌های اخیر کروم‌بوک‌ها محبوبیت بالایی میان کاربران به خصوص دانش‌آموزان پیدا کرده‌اند.

با این وجود اینتل گفته که این تغییر برند تغییری در نقشه راه و پردازنده‌های مدنظر این کمپانی ایجاد نمی‌کند. بنابراین احتمالا پردازنده‌های کنونی همچنان در سبد محصولات اینتل باقی می‌مانند، اما با برند و نامی جدید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AmirMansour
    AmirMansour | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

    کاش یە کم مشخصاتشون رو هم بالاتر ببرە. سلرون همین کە ویندوز بالا میارە جای شکرش باقیە.

مطالب پیشنهادی