ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام احتمالا نسخه مخصوصی از اسنپدراگون 8 نسل 2 با قدرتی بالاتر از تراشه‌های آیفون عرضه می‌کند

کوالکام اواخر سال جاری میلادی از تراشه پرچمدار جدیدش به نام اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی می‌کند، اما ظاهرا سال آینده میلادی با یک نسخه مخصوص آن روبه‌رو می‌شویم که با فرکانس بالای هسته‌هایش می‌تواند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

کوالکام اواخر سال جاری میلادی از تراشه پرچمدار جدیدش به نام اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی می‌کند، اما ظاهرا سال آینده میلادی با یک نسخه مخصوص آن روبه‌رو می‌شویم که با فرکانس بالای هسته‌هایش می‌تواند تراشه‌های اپل برای آیفون‌ها را شکست دهد.

به گفته یکی از منابع چینی به نام «Digital Chat Station»، کوالکام در سال 2023 یک نسخه با فرکانس بالای این تراشه را عرضه خواهد کرد که فرکانسی در محدوده 3.4 تا 3.5 گیگاهرتز خواهد داشت. برای مثال می‌توان به قدرتمندترین چیپ کنونی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک اشاره کرد که حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کوالکام تراشه‌های اپل را شکست می‌دهد؟

دیجیتال چت استیشن در پست خود ادعای بزرگی را مطرح کرده: کوالکام با این تراشه جدید می‌تواند A16 Bionic را شکست دهد. A16 Bionic که در مدل‌های پرو آیفون 14 قرار گرفته، با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید شده و قدرت بالایی دارد.

تراشه‌های اپل همواره در سال‌های گذشته به خصوص در بخش GPU توانسته‌اند با اختلاف تقریبا زیادی رقبای اندرویدی خود را شکست دهند. با این وجود شایعه اخیر می‌گوید که عملکرد پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل دو بهبود چشمگیری پیدا می‌کند و می‌تواند A16 Bionic را شکست دهد.

طبق شایعات، وان پلاس اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 جهان را اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌کند. احتمالا پس از وان پلاس باید منتظر پرچمدارهای شیائومی با این تراشه باشیم و سپس نوبت به سامسونگ می‌رسد تا اوایل سال 2023 از سری گلکسی S23 با این چیپ رونمایی کند.

از آنجایی که اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک تراشه‌ای قدرتمند به حساب می‌آید، نسل بعدی می‌تواند گوشی‌های اندرویدی را به سطح بالاتری برساند. با توجه به این موضوع، باید منتظر بمانیم و ببینیم نسخه با فرکانس بالای این تراشه چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد. انتظار می‌رود هردو نسخه با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC‌ به تولید برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی