ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین الکترولایزر جهان
علمی

بزرگ‌ترین الکترولایزر جهان فعال می‌شود: تولید 100 کیلوگرم هیدروژن خالص در هر ساعت

شرکت نروژی HydrogenPro اعلام کرده که بزرگ‌ترین الکترولایزر جهان به دست آن‌ها رسیده و تا چند هفته دیگر شروع به کار می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

شرکت نروژی HydrogenPro مدعی شده که بزرگ‌ترین الکترولایزر جهان بالاخره به مرکز ویژه آن‌ها در شهر «هرویا» رسیده است. این الکترولایزر غول‌آسا می‌تواند هر ساعت حدود 100 کیلوگرم هیدروژن خالص تولید کند.

الکترولایزر HydrogenPro طی هفته‌های آینده مونتاژ و نصب می‌شود تا کار خود را شروع کند. «کارولین آفوس»، مدیر ارشد محصول این شرکت می‌گوید این پروژه دستاوردی حیاتی برای پروژه‌های بزرگ هیدروژن سبز است و اجازه می‌دهد تا آن‌ها رد پای کربنی و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

هیدروژن سبز با استفاده از منابع انرژی پاک یا کم‌کربن تولید می‌شود. این ماده در مقایسه با کربن خاکستری خیلی کمتر آلودگی به همراه دارد. بزرگ‌ترین الکترولایزر دنیا در ماه ژوئیه از چین خارج شد و با ظرفیت فعلی خود می‌تواند هر ساعت 100 کیلوگرم هیدروژن سبز تولید کند. اندازه قطر این دستگاه 2 متر اعلام شده است.

الکترولایزر HydrogenPro

«اریک کریستین بولستاد»، مدیرعامل HydrogenPro می‌گوید:‌ «تحویل این الکترولایزر دستاورد مهمی برای HydrogenPro است و به کسب تاییدیه‌های بعدی برای فناوری ما در زمینه تولید هیدروژن سبز منجر خواهد شد. نتایج عملکرد این نیروگاه به بهبود تحویل مواد به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های هیدروژن سبز در جهان کمک خواهد کرد.»

شرکت HydrogenPro که در زمینه هیدروژن و انرژی‌های تجدیدپذیر تخصص دارد، شرکتی فعال در حوزه تولید الکترولایزرهای قلیایی با فشار بالاست و نیروگاه‌های تولید هیدروژن سبز را در مقیاس بالا در اختیار صنایع می‌گذارد.

بر اساس گزارشی که در ماه اوت منتشر شد، ارزش بازار جهانی هیدروژن سبز تا سال 2030 به 60.56 میلیارد دلار می‌رسد. با توجه به سرمایه‌گذاری دولت‌ها در این زمینه، ارائه یارانه‌های ویژه برای استفاده از سوخت پاک و سازگاری بیشتر این ماده با محیط‌زیست، انتظار می‌رود که میزان تقاضا برای هیدروژن سبز در سال‌های آینده بسیار بیشتر شود.

جنگ میان اوکراین و روسیه باعث شده موضوع سوخت اهمیت دوچندانی در اروپا پیدا کند و خیلی‌ها به سراغ استفاده از انرژی هیدروژن بروند. در نتیجه، باید منتظر ورود شرکت‌های بیشتری به این بازار باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی