ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

اپل قیمت اپلیکیشن‌های اپ استور را در بسیاری از کشورها افزایش می‌دهد

اپل به توسعه‌دهندگان گفته قیمت اپ‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای احتمالا به خاطر کاهش ارزش پول بسیاری از کشورها بالا می‌رود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اپل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به‌زودی قیمت‌های اپ استور را در چند کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش می‌دهد. این برنامه قرار است از ماه اکتبر برای اپلیکیشن‌های اپ استور و پرداخت‌های درون برنامه‌ای اجرا شود.

اپل در یادداشتی که برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده، می‌گوید قیمت‌های اپ استور در کشورهایی مثل شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره جنوبی، سوئد، ویتنام و همه مناطقی که از یورو استفاده می‌کنند شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا، افزایش می‌یابد.

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که چرا اپل تصمیم گرفته قیمت‌ها را بالا ببرد، اما این تصمیم احتمالا با کاهش ارزش ارز این کشورها در مقایسه با دلار در ارتباط است. برای مثال ارزش یورو تقریبا به سطح دلار رسیده که در 20 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به همین دلیل قیمت محصولات اپل در اروپا افزایش یافته است. البته برای مثال این شرکت یادآور شده که افزایش قیمت در ویتنام به خاطر قوانین جدید مالیاتی این کشور است.

اپ استور

قیمت‌های اپ استور چقدر افزایش می‌یابد؟

برای افرادی که در منطقه ارزی یورو حضور دارند، قیمت اپلیکیشن‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای از 0.99 یورو به 1.19 یورو می‌رسد. با همین نسبت، قیمت آیتم‌هایی که 9.99 یورو بود به 11.99 یورو افزایش می‌یابد. اپل به توسعه‌دهندگان یادآور شده که قیمت‌های جدید اپ استور از تاریخ 13 مهر اعمال می‌شود. با این حال، توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت تمایل قیمت سرویس‌های اشتراکی خود را برای مشترکان فعلی با نرخ کنونی حفظ کنند.

اپل در حال حاضر از توسعه‌دهندگانی که سالانه کمتر از 1 میلیون دلار درآمد دارند، بابت انتشار اپلیکیشن‌ها در اپ استور 15 درصد کارمزد می‌گیرد. در صورتی که این آستانه پشت سر گذاشته شود، این کارمزد به 30 درصد می‌رسد. با این حال، ظاهرا این سهم برای کوپرتینویی‌ها کافی نبوده و آن‌ها حالا می‌خواهند با افزایش قیمت برنامه‌ها درآمد خود را افزایش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی