ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت برق
اخبار خودرو

چالش بزرگ بازار خودروهای برقی در پی افزایش قیمت برق

برنامه‌های بوریس جانسون نخست وزیر سابق بریتانیا برای افزایش اجباری فروش مدل‌های برقی برندها (از سال ۲۰۲۴ باید ۲۲ درصد کل فروش شامل خودروهای برقی شود). ممنوعیت فروش خودروهای جدید با پیشرانه احتراقی از سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

برنامه‌های بوریس جانسون نخست وزیر سابق بریتانیا برای افزایش اجباری فروش مدل‌های برقی برندها (از سال ۲۰۲۴ باید ۲۲ درصد کل فروش شامل خودروهای برقی شود). ممنوعیت فروش خودروهای جدید با پیشرانه احتراقی از سال ۲۰۳۰، بریتانیا را در زمره پیشگامان این تغییر انقلابی قرار داد. با این حال قیمت برق به طور مکرر در حال افزایش است. پیش از این نیز برخی مجریان تلویزیونی همچون جرمی کلارکسون نسبت به برقی سازی افراطی خودروها هشدار داده بودند.

با این حال کمتر از دو هفته از استعفای او گذشته است و گویا دستور کار ضدسبز فعلی، که به دلیل هزینه‌های زندگی در شرایط بحرانی مطرح شده است، منجر به ارزیابی مجدد آن طرح‌ها شود.

آمار و ارقام در این زمینه ارزش تأمل دارد. امروزه، یک گالن بنزین به طور متوسط ۷.۷۱ پوند و یک گالن گازوئیل ۸.۳۵ پوند قیمت دارد، که می‌توان گفت به طور متوسط برای طی کردن مسافت ۵۰ مایلی (یا بین ۳۰ تا ۷۵ مایل) کافی است. این برای بنزین به معنای میانگین نسبت قیمت به مایل %۱۵.۴ یا در بهترین حالت %۱۰.۳ و در بدترین حالت %۲۵.۷ است.

برای دیزل، میانگین نسبت قیمت به مایل %۱۶.۷ یا در بهترین حالت %۱۱.۱ و در بدترین حالت %۲۷.۸ است.

در مقابل، میانگین قیمت هر کیلووات ساعت برق خانگی حدود ۳۰ پوند است. این به معنای میانگین نسبت قیمت به مایل %10 یا در بهترین حالت %6 و در بدترین حالت %۱۲ است. بنابراین مزایای استفاده از یک خودروی برقی کاملاً مشهود است.

افزایش قیمت برق، نوک کوه یخ

البته قیمت برق در حال افزایش است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ به میانگین ۵۱ پوند به ازای هر کیلووات ساعت برسد. به این ترتیب میانگین نسبت قیمت به مایل آن %۱۷ یا در بهترین حالت %۱۰.۲ و در بدترین حالت %۲۰.۴ خواهد بود. این هنوز هم ارزان‌تر از بنزین یا گازوئیل است و تا آن زمان احتمالاً قیمت فرآورده‌های نفتی هم بیشتر شده باشد.

اگر چند لحظه بحران زیست محیطی کنونی را فراموش کنید، این آمار و ارقام را در کنار پرداخت قبض‌های گرمایشی یا هزینه تغذیه خانواده خود در نظر بگیرید، ممکن است بازار فروش خودروهای برقی به سرعت متزلزل شود که این سلامت صنعت خودرو را به خطر بیندازد. در این مرحله، دولت ممکن است مجبور به دو برابر کردن هزینه‌ها و افزایش مشوق‌های مالی برای این تغییر شود. یا در بدترین حالت بحران جهانی بلندمدت گرمایش زمین را فراموش کند تا بحران مالی کنونی را حل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی