ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینی پی‌سی اینتل NUC 12 Enthusiast با پردازنده نسل دوازدهم معرفی شد

اینتل در این محصول از پردازنده نسل دوازدهمی Core i7-12700H و پردازشگر گرافیکی Arc A770M استفاده کرده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

اینتل از یک NUC قدرتمند جدید رونمایی کرد. این مینی‌ پی‌سی که NUC 12 Enthusiast نام دارد، از پردازنده‌ها و همچنین پردازشگر گرافیکی اینتل بهره می‌برد و اسم رمز «Serpent Canyon» را یدک می‌کشد.

مشخصات اینتل NUC 12 Enthusiast

اینتل در این محصول از پردازنده نسل دوازدهمی Core i7-12700H و پردازشگر گرافیکی Arc A770M استفاده کرده که توان طراحی حرارتی پردازنده‌اش برابر 45 وات است، البته در حالت توربو به 115 وات می‌رسد. این پردازنده به 6 هسته قدرتمند و 8 هسته کم‌مصرف مجهز شده و از 20 رشته بهره می‌برد. حداکثر فرکانس هسته‌های قدرتمند برابر 4.7 گیگاهرتز است و همچنین 24 مگابایت حافظه کش L3 دارد.

پردازشگر گرافیکی Arc A770M از 32 هسته Xe و 32 واحد رهگیری پرتو بهره می‌برد و دارای 16 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. A770M قدرتمندترین گرافیک کنونی اینتل به حساب می‌آید. مینی پی‌سی جدید اینتل به لطف فناوری Intel Deep Link می‌تواند بطور پویا قدرت را میان CPU و GPU به اشتراک بگذارد.

اینتل NUC 12 Enthusiast در دو نسخه از راه می‌رسد. یکی از آن‌ها از پیش پیکربندی شده و دارای 16 گیگابایت رم DDR4 به همراه 1 ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe 4 است. نسخه دوم بدون رم و حافظه داخلی در اختیارتان قرار می‌گیرد و باید خودتان این قطعات را تهیه کنید.

در نسخه دوم می‌توانید به سراغ حداکثر 64 گیگابایت رم بروید و همچنین فضای ذخیره‌سازی مدنظرتان را با توجه به 3 اسلات M.2 NVMe پیکربندی کنید.

در بخش اتصالات با دو پورت تاندربولت 4، یک پورت HDMI 2.1، دو دیسپلی‌پورت 2.0، شش پورت USB-A، کارت‌خوان SD، بلوتوث 5.2 و همچنین وای فای 6E روبه‌رو هستیم.

مینی پی‌سی جدید اینتل با توجه به پیکربندی، قیمتی در محدوده 1180 تا 1350 دلار خواهد داشت و اواخر ماه جاری میلادی قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی