ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14
تکنولوژی

آیفون 14 به‌عنوان تعمیرپذیرترین موبایل اپل در سال‌های اخیر شناخته شد [تماشا کنید]

وب‌سایت iFixit در کالبدشکافی آیفون 14 متوجه شده که این تلفن هوشمند با بازطراحی بسیاری از بخش‌های داخلی خود تعمیرپذیرتر شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

یکی از ویژگی‌های سخت‌افزاری آیفون 14 این است که تعمیر شیشه قاب عقب آن آسان‌تر شده چون اکنون می‌توان دستگاه را از پشت هم باز کرد. وب‌سایت iFixit در ویدیوی جدید خود به سراغ کالبدشکافی این گوشی رفته و به نظر می‌رسد که با تعمیرپذیرترین موبایل پرچمدار اپل در سال‌های اخیر طرف هستیم.

آیفون 14 و 14 پلاس از زمان آیفون 5 به بعد، نخستین آیفون‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را از قاب عقب باز کرد. iFixit می‌گوید نمایشگر و قاب شیشه‌ای عقب با دو پیچ سر جای خود محکم شده‌اند و یک یا دو کانکتور دارند. بنابراین جدا کردن و تعویض آن‌ها کار راحتی است.

کالبدشکافی آیفون 14

این دو مدل اساسا شبیه ساندویچی حاوی نمایشگر، فریمی برای نگه داشتن اکثر قطعات دستگاه و پنل شیشه‌ای عقب‌ هستند. مدیرعامل iFixit می‌گوید: «فریم میانی جدید این دستگاه که ساختار گوشی را در بر گرفته، نیازمند بازطراحی کامل بخش داخلی بوده است. به عبارت دیگر، اپل به اتاق طراحی رفته و به روش جدیدی قطعات داخلی آیفون را کار گذاشته تا راحت‌تر تعمیر شوند.»

هزینه تعویض قاب عقب آیفون 14 پایین آمده است

برای باز کردن قاب عقب کافیست کمی به دستگاه حرارت بدهید و آن را با ابزارهای مناسب به سمت راست باز کنید. حالا با هزینه‌ای بین 169 تا 199 دلار می‌توانید قاب عقب آیفون 14 و 14 پلاس را تعویض نمایید. در اسناد اپل گفته شده که پس از انجام این کار لازم است فرآیندی نرم‌افزاری موسوم به System Configuration انجام بگیرد. این ویژگی شبیه نوعی قفل به نظر می‌رسد اما نمی‌دانیم که اگر این کار انجام نشود، چه اتفاقی می‌افتد. با این حال، می‌توان حدس زد که مشکلاتی مثل خطا در بخش شارژ بی‌سیم، مشکل در عملکرد فلش LED و میکروفن‌ها به وجود بیاید.

کالبدشکافی آیفون 14

وب‌سایت iFixit می‌گوید: «این اساسی‌ترین بازطراحی آیفون از زمان مدل X است. هر چقدر بر این موضوع تاکید کنیم، کم است. ولی می‌توان به این نکته اشاره کرد که سامسونگ معماری گوشی‌های خود را از سال 2015 به این طرف تغییر نداده است.»

این دستگاه در نهایت امتیاز تعمیرپذیری 7 از 10 را از این وب‌سایت دریافت کرده که بالاترین امتیاز از زمان عرضه آیفون 7 در سال 2016 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی