ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش تازه از تراشه سامسونگ در گلکسی S23
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا در نهایت در برخی مدل‌های گلکسی S23 از اگزینوس 2300 استفاده می‌کند

با وجود همکاری شکل گرفته میان سامسونگ و کوالکام استفاده از تراشه اگزینوس 2300 چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

مدیرعامل کوالکام اخیرا به این نکته اشاره کرده بود که این شرکت با سامسونگ وارد همکاری شده تا تمامی مدل‌های سری گلکسی S23 به پیشرفته‌ترین تراشه‌های کوالکام مجهز شوند. با این وجود گزارش تازه‌ای عنوان کرده که تراشه اگزینوس 2300 نیز احتمالا در سری مذکور استفاده خواهد شد.

گفتنی است که امسال حدود 70 درصد از تمامی مدل‌های گلکسی S22 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شدند و 30 درصد باقی مانده نیز با تراشه اگزینوس 2200 عرضه شدند.

گزارش تازه از تراشه سامسونگ در گلکسی S23

با در نظر گرفتن این آمار، اگر گزارش مربوط به توسعه تراشه اگزینوس 2300 صحت داشته باشند، به علل متعددی عرضه مدل‌های گلکسی S23 دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نسبت به نسل قبلی بسیار بیشتر از مدل‌های دارای تراشه اگزینوس 2300 خواهد بود.

اطلاعات احتمالی از تراشه‌های گلکسی S23

یکی از دلایل موجود برای استفاده بیشتر از تراشه‌های کوالکام نسبت به تراشه‌های داخلی اگزینوس توسط سامسونگ این است که معماری 4 نانومتری TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 2  پیشرفته‌تر از فرایند 4 نانومتری سامسونگ است.

شکست خوردن تراشه A15 از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در تست بازی، خود اثباتی بر این ادعاست که فرایند 4 نانومتری TSMC از برتری بیشتری برخوردار است و این برتری در حالی است که نسخه غیر پلاس این تراشه از مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد و عدم پایداری رنج می‌برد.

گزارش تازه از تراشه سامسونگ در گلکسی S23

با این وجود نکته جالب گزارش مورد بحث در خصوص تراشه احتمالی اگزینوس 2300 این است که ما هم اکنون عملا در حال ورود به سه ماهه آخر از سال جاری میلادی هستیم اما تاکنون هیچ خبر، اطلاعات یا مشخصات ملموسی از تراشه اگزینوس مذکور منتشر نشده است.

در پایان باید گفت این سکوت خبری در خصوص اگزینوس 2300 می‌تواند نشانه دو چیز باشد؛ یا سامسونگ در خصوص حفظ اسرار محصولات در حال توسعه‌اش مهارت پیدا کرده و یا اینکه تراشه اگزینوس 2300 وجود خارجی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.Salar
    A.Salar | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    خدایا بسه دیگه !!

مطالب پیشنهادی