ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری وای‌فای 7 در راه است
تکنولوژی

اولین گوشی با وای‌فای 7 سال 2024 از راه می‌رسد

گفته می‌شود که وای‌فای 7 با سرعت بسیار بالاتر و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌تر تحول بزرگی در این حوزه به شمار می‌رود.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

طبق گزارش تازه‌ای، اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی از وای‌فای 7 می‌تواند طی نیمه دوم سال 2024 وارد بازار شود.

با استناد به گزارش دیجی‌تایمز، نسل آتی این فناوری قادر است از کانال‌های 320 مگاهرتزی استفاده و از فناوری QAM پشتیبانی کند و در نهایت با همان تعداد آنتن 2.6 برابر سریع‌تر از وای‌فای 6 خواهد بود.

البته این موارد تمامی قابلیت‌های این فناوری نیستد چرا که وای‌فای 7 به عنوان یک نقطه تحول نسلی در این حوزه تلقی می‌شود. به گفته Wi-Fi Alliance، انتظار می‌رود وای‌فای 7 از حداقل سرعت 30 گیگابیت در ثانیه برخوردار باشد که این سرعت انتقال داده می‌تواند حتی به 40 گیگابیت در ثانیه هم برسد.

فناوری وای‌فای 7 در راه است

علت استفاده از چنین سرعتی نیز پشتیبانی از نسل بعدی فناوری‌هایی نظیر عینک‌های واقعیت ترکیبی، استریم ویدیوهای 8K و بازی‌های سنگین نسل آتی کنسول‌ها است.

اطلاعات تکمیلی از وای‌فای 7

با مدنظر داشتن سرعت 30 گیگابیتی وای‌فای 7، سرعت نسل کنونی این فناوری 9.6 گیگابیت در ثانیه است و نسل پیشین یعنی وای‌فای 5 نیز از سرعت 3.5 گیگابیت در ثانیه برخوردار بود، در نتیجه همانطور که مشاهده می‌کنید نسل آتی این فناوری جهشی فوق‌العاده در زمینه سرعت خواهد داشت.

البته هنوز مشخص نیست نخستین برندی که برای گوشی خود سراغ این فناوری می‌رود، کدام خواهد بود. برای مثال خبری مبنی بر اینکه اپل آن را به کار بگیرد، وجود ندارد و این امر جای تعجب چندانی ندارد زیرا این شرکت هنوز حتی استفاده از وای‌فای 6E که از سال 2019 در دسترس است را هم شروع نکرده است.

فناوری وای‌فای 7 در راه است

با این وجود گمان می‌رود اپل به استفاده از نسل کنونی این فناوری ادامه دهد و بدون استفاده از نسخه 6E، مستقیما به سراغ نسل هفتم این فناوری برود. این در حالی است که به نقل از گزارش دیجی‌تایمز، با وجود در راه بودن نسل جدید این فناوری، وای‌فای 6E تنها یک نسخه «میان‌نسلی» محسوب می‌شود.

در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره شود که پیش از گوشی‌های هوشمند، این روترها و لپ‌تاپ‌ها هستند که میزبان اولیه وای‌فای 7 خواهند بود. هم اکنون چندین شرکت نام آشنا مثل مدیاتک و کوالکام در حال توسعه این فناوری هستند و زمان‌بندی عرضه آنها نیز با سال 2024 مطابقت دارد.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی