ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پمپ سوخت تویوتا راو 4
اخبار خودرو

RAV4 و لکسوس های ایران مشمول فراخوان 5.8 میلیون دستگاهی تویوتا شدند؛ نقص خطرناک پمپ بنزین

حکم پرونده قضایی فراخوان محصولات تویوتا به دلیل نقص فنی در پمپ سوخت در ایالات متحده اعلام شد. براساس گزارش رویترز، برآورد خسارت اولیه که به ۱۵۰ میلیون دلار رسید این هفته در دادگاه فدرال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

حکم پرونده قضایی فراخوان محصولات تویوتا به دلیل نقص فنی در پمپ سوخت در ایالات متحده اعلام شد. براساس گزارش رویترز، برآورد خسارت اولیه که به ۱۵۰ میلیون دلار رسید این هفته در دادگاه فدرال بروکلین ثبت شد. اکنون این حکم در انتظار تأیید قاضی است. نقص فنی خودروهای تویوتا در حالی اتفاق می‌افتد که محصولات این برند در بسیاری از بازارها از جمله ایران به کیفیت مشهور هستند. این حکم مالکان و کرایه‌کنندگان خودروهای منتخب تویوتا و لکسوس با مدل سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ با پمپ‌های سوخت معیوب دنسو را پوشش می‌دهد. این فهرست به حدود ۵.۸ میلیون خودرو در سراسر جهان رسیده است که ۳.۳۶ میلیون از آن‌ها در ایالات متحده هستند، اما به نظر می رسد که این فراخوان شامل حال برخی از تویوتاهای موجو در بازار ایران نظیر انواع RAV4 و لکسوس NX نیز خواهد شد.

گفته می شود براساس این توافق، تویوتا گارانتی پمپ‌های سوخت را به ۱۵ سال یا ۱۵۰ هزار مایل افزایش خواهد داد. این شرکت همچنین خودروهای کرایه‌ای و امکان یدک‌کشی برای تعمیرات را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. علاوه بر این، تعمیرات قبلی شامل هزینه خودروهای کرایه‌ای و یدک‌کشی نیز باید به مشتریان بازپرداخت شود.

براساس گزارش رویترز، شرکت‌های تویوتا و دنسو اینترنشنال آمریکا برای پرداخت این غرامت به توافق رسیدند اما به تخلف خود در زمینه ایراد پمپ سوخت اعتراف نکردند.

این حکم مالکان و کرایه‌کنندگان خودروهای منتخب تویوتا و لکسوس با مدل سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ با پمپ‌های سوخت معیوب دنسو را پوشش می‌دهد. این فهرست به حدود ۵.۸ میلیون خودرو در سراسر جهان رسیده است که ۳.۳۶ میلیون از آن‌ها در ایالات متحده هستند.

پمپ سوخت چه خودروهایی مشکل دارد؟

این لیست شامل خودروهایی از لکسوس LS 460 مدل ۲۰۱۳ تا تویوتا راو 4 مدل ۲۰۲۰ می‌شود. راو 4 از چند سال پیش پرفروش‌ترین شاسی بلند تویوتا در آمریکا بوده است و در سال ۲۰۲۱ پس از پیکاپ تراک‌های اندازه بزرگ آمریکایی در رتبه چهارم قرار گرفت.

در این فراخوان اعلام شده است که پمپ سوخت خودروهای آسیب‌دیده ممکن است ناگهان از کار بیفتد. در نتیجه به غیر از چراغ‌های هشدار داشبورد، ممکن است موتور هم خاموش شود. خاموشی موتور می‌تواند منجر به قطع برق فرمان و ترمز شود که در سرعت‌های بالا خطرناک است. البته راه حل این مشکل تعویض پمپ سوخت است که تویوتا آن را به صورت رایگان ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی