ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول دستی
تکنولوژی

کنسول دستی Logitech G Cloud برای تجربه بازی‌های ابری معرفی شد

لاجیتک از کنسول دستی جدید خود با نام Logitech G Cloud رونمایی کرد که به‌طور خاص برای تجربه بازی‌های ابری ساخته شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

کمپانی لاجیتک از کنسول دستی کاملا جدیدی با نام Logitech G Cloud با بیشتر از 12 ساعت عمر باتری رونمایی کرد که عمدتا بر سرویس‌های بازی ابری مانند Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now تمرکز دارد. در ادامه ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

در حالی که لاجیتک بیشتر به خاطر ساخت لوازم جانبی کامپیوتر، وب‌کم و لوازم جانبی بازی شناخته می‌شود، این شرکت اکنون با Logitech G Cloud وارد حوزه کاملا جدیدی شده است.

مشخصات کنسول دستی Logitech G Cloud

کنسول دستی

همانطور که از تصاویر این دستگاه می‌توانید متوجه شوید، کنسول دستی Logitech G Cloud از سرویس‌های ابری Xbox Cloud Gaming متعلق به شرکت مایکروسافت و GeForce Now متعلق به شرکت انویدیا برای استریم بازی‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، با وجود برنامه‌های Xbox و Steam Link می‌توان از طریق کنسول و رایانه شخصی خود بازی‌ها را روی آن استریم کرد.

همچنین می‌توان سایر سرویس‌های استریم که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده‌اند (مانند Google Stadia و Amazon Luna) را نیز روی این دستگاه از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد.

با این وجود، Logitech G Cloud برای اجرای مستقیم بازی‌ها ساخته نشده و هدف اصلی لاجیتنک استریم کردن بازی‌های ویدیویی (از طریق اینترنت) روی این دستگاه است. این دستگاه از چیپ اسنپدراگون 720G بهره می‌برد که هرچند خوب و کارآمد است، اما برای اجرای بازی‌های AAA کافی نیست. همچنین کنسول دستی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که این امر برای اجرا کردن بازی‌های پیشرفته، محدودیت بیشتری محسوب می‌شود. البته حافظه دستگاه را از طریق کارت microSD می‌توان افزایش داد.

از دیگر مشخصات قابل توجه این دستگاه می‌توان به عمر باتری بیشتر از 12 ساعت (باتری 23.1 وات ساعت) اشاره کرد. شارژ کامل دستگاه نیز در 2.5 ساعت از طریق پورت USB.C دستگاه انجام می‌شود. جک هدفون 3.5 میلی‌متری، فناوری بلوتوث 5.1 و اسپیکرهای استریو از جمله قابلیت‌های دیگر دستگاه در زمینه صدا محسوب می‌شوند.

نمایشگر 7 اینچی LCD دستگاه که از رزولوشن 1080p، روشنایی 450 نیت، قابلیت چند لمسی و نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتز پشتیبانی می‌کند، تا حدی می‌تواند ناامید کننده باشد، زیرا به عنوان مثال سرویس GeForce Now از استریم بازی‌ها با نرخ 120 فریم پشتیبانی می‌کند.

در نهایت، وزن دستگاه 463 گرم است. برای مقایسه، کنسول دستی استیم دک، 669 گرم و نینتندو سوییچ 398 گرم وزن دارند.

کنسول دستی Logitech G Cloud از 18 اکتبر (26 مهر) عرضه خواهد شد و قیمت آن 350 دلار اعلام شده است. با این حال، پیش‌خرید آن هم اکنون با قیمت 300 دلار از طریق وب‌سایت Logitech G انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی