ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
تکنولوژی

متا به پرداخت جریمه 175 میلیون دلاری محکوم شد

شرکت Voxer، خالق اپلیکیشن Walkie Talkie ادعا می‌کند که شرکت متا از پتنت‌های آن به‌طور غیرقانونی استفاده کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

هیئت منصفه دادگاه فدرال تگزاس، شرکت متا را به پرداخت بیش از 174.5 میلیون دلار غرامت به Voxer، خالق اپلیکیشن Walkie Talkie محکوم کرد. Voxer، در سال 2020 علیه متا (که در آن زمان فیسبوک نامیده می‌شد) به دلیل نقض حق ثبت اختراعات خود شکایت کرده بود.

«تام کتیس»، موسس Voxer، توسعه پتنت‌های اشاره شده در این گزارش را سال 2006 به عنوان راهی برای حل مشکلات ارتباطی میدان جنگ آغاز کرده بود که در حین خدمت در گروهبان ارتباطات نیروهای ویژه در افغانستان با آن‌ها مواجه شده بود. کتیس و تیم Voxer فناوری‌ای را توسعه دادند که امکان انتقال صدا و ارتباطات تصویری زنده را فراهم کرد و برنامه Walkie Talkie را در سال 2011 منتشر کردند.

بار دیگر؛ استفاده غیرقانونی از پتنت‌ها توسط متا

متا

اسناد دادگاه توضیح می‌دهد که متا بلافاصله پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن، با Voxer در مورد همکاری احتمالی تماس گرفته است. گفته می‌شود که در ادامه، Voxer فناوری انحصاری و همچنین پتنت خود را برای متا فاش کرده، اما دو طرف به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌اند.

Voxer ادعا می‌کند که هرچند متا در آن زمان خدمات ویدیویی یا صوتی زنده نداشت، این شرکت را به عنوان یک رقیب معرفی کرد و همچنین دسترسی Walkie Talkie به برخی ویژگی‌های فیسبوک مانند ابزار «Find Friends» را مسدود کرد.

متا در سال 2015 سرویس فیسبوک لایو را معرفی کرد. کتیس ادعا می‌کند که در اوایل سال 2016 با مدیر محصول این سرویس ارتباط داشته تا درباره نقض حق ثبت اختراع Voxer صحبت کند، اما متا از توافق با این شرکت خودداری کرد. همچنین در همان سال سرویس اینستاگرام لایو نیز در دسترس قرار گرفت.

متا

Voxer در دادخواست خود ادعا می‌کند که «هر دو محصول از فناوری‌های Voxer استفاده کرده و حق اختراعات آن را نقض می‌کنند.»

با این حال، سخنگوی متا با ارسال بیانیه‌ای به وب‌سایت TechCrunch، این ادعاها را رد کرد و توضیح داد که شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که این شرکت حق ثبت اختراع Voxer را نقض نکرده است. همچنین در بیانیه این شرکت آمده که آن‌ها قصد دارند درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه ارائه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • goodarz
    goodarz | ۱ مهر ۱۴۰۱

    پتنت‌ها فقط برای جلوگیری از خلاقیت هستن چون اجرایی نمیشن و ابزاری برای اخاذی تبدیل شده

مطالب پیشنهادی