ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کراس اوور XM Super
اخبار خودرو

بی ام و XM Super در آستانه رونمایی؛ قوی‌ترین خودروی ساخت M POWER

کراس اوور جدید بی‌ام‌و به نام Xm Super هیکلی درشت و ظاهری نه‌چندان جذاب دارد. اما قوی‌ترین خودروی تولیدی واحد M است.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

به تازگی تصاویر متعددی منسوب به کراس اوور جدید بی‌ام‌و در فضای آنلاین منتشر شده است که یک خودروی درشت‌هیکل با جلوپنجره‌های بزرگ و ظاهری نه‌چندان جذاب و خشمگین را به نمایش می‌گذارد. این تصاویر مربوط به پتنت کراس اوور XM Super بی‌ام‌و می‌شوند که ظرف چند ماه آینده روانه بازار خواهد شد.  

ظاهرا کمپانی آلمانی قصد دارد پس از برگزاری جشن ۵۰ سالگی خود، ایکس ام سوپر را به عنوان مدل ۲۰۲۳ در آمریکا معرفی کند.

کراس اوور XM Super
نمای عقب کراس اوور ایکس ام سوپر

تصاویر پتنت جدید کمی متفاوت با تصاویر دیجیتالی XM Super هستند که هفته گذشته در فضای آنلاین لو رفت. این تفاوت به بخش پایینی سپر جلو مربوط می‌شود که حالا به شیوه‌ای واضح طراحی و به تصویر کشیده شده است. روکش آینه‌های بغل و دیفیوزر عقب نیز تازگی دارند. البته باقی مشخصات، از شکل و اندازه گریل‌ها گرفته تا سبک چراغ‌های جلو و خط سقف شیب‌دار و چیدمان عمودی اگزوزها، همگی به نحوی واقع‌گرایانه به نمایش درآمده‌اند.

کراس اوور XM Super
بخشی از نمای مقابل XM Super

طراح رندرهای جدید همچنین برای واقعی‌سازی خودرو، رنگ نقره‌ای را برای بدنه و رنگ مشکی را برای رینگ‌های مقعر انتخاب کرده است. پنجره‌های عقب با شیشه‌های دودی پوشانده شده و مارک BMW در دو طرف شیشه عقب به چشم می‌خورد. روکش پلاستیکی مشکی‌رنگ روی قسمت‌های پایینی بدنه، ظاهری کاربردی‌تر به خودرو بخشیده است و در آخر بد نیست به لوگوی مخصوص XM روی جلوپنجره اشاره کرد.

تصاویر پتنت معمولا با این اندازه دقت طراحی و منتشر نمی‌شوند. بنابراین می‌توان حدس زد کراس اوورXM Super بی‌ام‌و علیرغم تمام انتقادات، با همین ظاهر عرضه شده و در دسترس خریداران قرار گیرد.  

بخشی از نمای عقب XM Super

در کنار مشخصات ظاهری، بد نیست نگاهی به مشخصات فنی خودرو بیندازیم. سوپر ایکس ام به عنوان دومین خودروی مستقل BMW، به موتور تویین توربوی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندره و همین‌طور یک موتور برقی کمکی مجهز است و در مجموع، قدرتی معادل 750 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1000 نیوتن متر تولید می‌کند. اگر این ارقام صحت داشته باشند، سوپر XM به عنوان قوی‌ترین خودروی تولیدی واحد M شناخته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی