ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین زیر نمایشگر
تکنولوژی

سامسونگ با دو دوربین زیر نمایشگر، سیستم تشخیص چهره جدیدی توسعه می‌دهد

طبق پتنت‌های منتشر شده از سامسونگ، این شرکت در حال کار روی سیستمی با دو دوربین زیر نمایشگر برای قابلیت امنیتی تشخیص چهره است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

ظاهرا سامسونگ در حال کار روی یک سیستم نسبتا جالب برای تشخیص چهره است که شامل دو دوربین زیر نمایشگر می‌شود. جزئیات مربوط به این فناوری اخیرا منتشر شده و حتی تصاویری از آن نیز به نمایش گذاشته شده است.

سامسونگ پتنت‌های مربوط به این فناوری را مارس سال گذشته برای KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) ارسال کرده، اما اسناد و تصاویر مربوط به آن اخیرا توسط یک نشریه هلندی به صورت عمومی منتشر شده است.

سیستم تشخیص چهره با دو دوربین زیر نمایشگر

دوربین زیر نمایشگر

ایده کلی این طرح نسبتا ساده است. با کمک دوربین‌های زیر نمایشگر، چندین تصویر از کاربر در زوایای مختلف گرفته می‌شود تا یک مدل سه بعدی از چهره او ایجاد شده و سپس از آن برای احراز هویت استفاده خواهد شد. سامسونگ در اسناد خود، به‌طور خاص به استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر اشاره کرده که در نوع خود می‌تواند جالب باشد.

غول فناوری کره‌ای، تاکنون در گوشی‌های تاشو گلگسی فولد از دوربین زیر نمایشگر استفاده کرده است. به همین دلیل، برخی شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد از این فناوری جدید در گوشی‌های تاشو آینده خود استفاده کند.

سامسونگ در پتنت خود چندان جزئیات زیادی ارائه نکرده است. با این حال، تصویری از یک گوشی معمولی در آن وجود دارد که دارای دو دوربین زیر نمایشگر است که یکی در بالا و دیگری در پایین دیده می‌شود.

دوربین زیر نمایشگر

از دیگر موارد ذکر شده در پتنت می‌توان به اندازه‌گیری اندازه مردمک چشم‌ها اشاره کرد. در این رابطه توضیح داده شده که اندازه مردمک چشم انسان باید بسته به شرایط نوری متفاوت باشد. این ویژگی زمانی کاربردی خواهد بود که به عنوان مثال کاربران از مواردی مانند تصویر یا ماسک برای فریب احراز هویت استفاده می‌کنند.

این ویژگی مطمئنا برای بسیاری از کاربران و طرفداران گوشی‌های سامسونگ جالب است، اما باید توجه داشت که در این مرحله، فقط یک مفهوم است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از آن در یک محصول واقعی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی