ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شورولت کامارو 1969
خودرو

بازسازی شورولت کامارو 1969 با موتور درون‌سوز؛ آخرین شوالیه دنیای ماسل کارها!

این روزها تب بازسازی خودروهای کلاسیک با موتور برقی بالا گرفته است. با این حال همچنان برخی بازسازی‌ها همچون این شورولت کامارو 1969 را می‌توان یافت که روح اصلی خودرو با موتورهای درون‌سوز در آن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

در آستانه برقی شدن کامل صنعت خودروسازی جهان، تب بازسازی خودروهای کلاسیک با موتور برقی بالا گرفته است. با این حال همچنان برخی بازسازی‌ها همچون این شورولت کامارو 1969 را می‌توان یافت که روح اصلی خودرو با موتورهای درون‌سوز در آن حفظ شده است. این شورولت کامارو 1969 به موتور 6.2 لیتری V8 با دو توربوشارژر LSX 700 و یک اینترکولر مجهز است. مجموعه این قوای فنی قدرتی معادل 700 اسب بخار را تولید می‌کنند. همان‌طور که انتظار داریم و از لاستیک‌های فوق پهن آن مشخص است، با یک ماسل کار دیفرانسیل عقب روبرو هستیم.

شورولت کامارو تیونینگ

نیروی خارق‌العاده 700 اسب‌بخاری توسط گیربکس شش سرعته Tremec به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. سیستم ترمز کامل Wilwood با کالیپرهای دارای شش پیستون در جلو و روتورهای شکافدار و سوراخ‌شده در عقب نیز وظیفه کنترل این ماسل کار احیا شده را برعهده دارند.

شورولت کامارو تیونینگ

سیستم تعلیق Ridetech به همراه رینگ‌های COR Forged و لاستیک‌های میشلن پایلوت نیز وظیفه سواری خودرو را برعهده دارند. برای بازسازی بدنه شورولت کامارو 1969 از قطعات استوک استفاده شده است اما برخی قسمت‌ها از فیبرکربن ساخته شده‌اند. برای مثال کاپوت خودرو، اسپویلر جلو و عقب و پین‌های کاپوت از جنس فیبرکربن هستند. چراغ‌های خودرو نیز به نوع مدرن‌تر LED تغییر پیدا کرده است.

شورولت کامارو تیونینگ

امکانات و تجهیزات شورولت کامارو 1969 رستومود

تغییرات در داخل ماسل کار کلاسیک شورولت کمی جسورانه‌تر است. فضای داخلی با صندلی‌های استوک سطلی شکل قدیمی بازسازی شده است اما روکش‌های آن‌ها قرمز رنگ هستند. کابین این خودرو از ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی بهره می‌برد و فضای جالبی دارد.

در فرآیند بازسازی شورولت کامارو 1969، فناوری‌های نوین مورد غفلت باقی نمانده‌اند. این خودرو به سیستم صوتی آلپاین و اپل کارپلی مجهز است. گیج‌های نشانگر Autocross نیز و اطلاعاتی در مورد سرعت، دور در دقیقه، دمای مایع خنک کننده، فشار روغن، سطح سوخت و ولتاژ باتری ارائه می دهند. این خودرو همچنان قابلیت دستکاری دارد و می‌توان قدرت آن را به سطح بالاتری ارتقا داد.

شورولت کامارو تیونینگ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی