ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور 200 مگاپیکسلی
تکنولوژی

گوشی غیر گلکسی دیگری با دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد

Infinix Zero Ultra گوشی جدید شرکت اینفینیکس مستقر در هنگ کنگ است که از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ بهره می‌برد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

از زمانی که سامسونگ اولین سنسور دوربین ‌200 ‌مگاپیکسلی خود برای گوشی‌های موبایل را معرفی کرد، بیشتر از یک سال می‌گذرد. با این حال، تاکنون تنها یک گوشی از این سنسور دوربین فوق‌العاده با وضوح بالا استفاده کرده است. حالا گوشی دیگری معرفی شده که از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ بهره می‌برد.

برند مستقر در هنگ کنگ اینفینیکس (Infinix)، از گوشی پرچمدار جدیدی با نام Infinix Zero Ultra رونمایی کرده است. این گوشی با نمایشگر OLED منحنی 120 هرتزی خود، طراحی سطح بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. دیگر نکته قابل توجه دستگاه، سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی (به احتمال زیاد ISOCELL HP3) روی پنل پشتی آن است که از قابلیت‌هایی مانند OIS و فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌کند.

یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی نیز در ماژول این گوشی تعبیه شده است. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی هم از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده شده است.

نکته عجیب: عدم وجود چیپ اختصاصی برای پشتیبانی از سنسور 200 مگاپیکسلی

سنسور 200 مگاپیکسلی

نکته عجیب اینکه گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 920 بهره می‌برد که این تراشه به صورت طبیعی از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. بنابراین، با توجه به اینکه اینفینیکس از یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی برای پشتیبانی از سنسو‌ر دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده نکرده، مشخص نیست که این شرکت چگونه قصد دارد از سنسور سامسونگ در گوشی خود استفاده کند.

در نهایت، این گوشی از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 180 وات Thunder Charge پشتیبانی می‌کند. بنابراین در عرض 15 دقیقه، می‌توان به‌طور کامل آن را شارژ کرد. Infinix Zero Ultra قرار است در تاریخ 5 اکتبر 2022 (13 مهر) عرضه شود.

در همین حال، سامسونگ نیز قصد دارد با گلکسی S23 اولترا، برای اولین بار از سنسور 200 مگاپیکسلی در یکی از گوشی‌های گلکسی خود استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی