ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل از برنامه Unison رونمایی کرد؛ اتصال گوشی‌های اندرویدی و آیفون به کامپیوتر

با این برنامه کاربران می‌توانند با موبایل خود تماس بگیرند، به آن پیام یا فایل ارسال کنند یا نوتیفیکیشن‌های آن را دریافت کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

اینتل از یک برنامه جذاب جدید به نام Unison رونمایی کرده که هدف آن اتصال «یکپارچه» کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل به گوشی‌های اندروید و iOS است. با این برنامه، کاربران می‌توانند از طریق کامپیوتر خود به گوشی‌ها پیام یا فایل ارسال کنند و تماس بگیرند.

برنامه Unison اینتل به کاربران پی‌سی‌ها اجازه می‌دهد تا چهار عملکرد مهم و کلیدی گوشی‌ها را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند به تماس‌ها پاسخ بدهند یا تماس جدیدی برقرار کنند. می‌توانند عکس‌ها و فایل‌ها را بین دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند. می‌توانند پیام ارسال و دریافت کنند و در نهایت، نوتیفیکیشن‌های گوشی را روی رایانه خود دریافت کنند (و در برخی موارد با آن‌ها تعامل داشته باشند).

اینتل

«جاش نیومن»، معاون نوآوری موبایل اینتل توضیح می‌دهد:

«امتیازی که می‌توانیم برای یک کاربر رایانه شخصی که یک دستگاه ویندوزی خوب طراحی شده دارد به ارمغان بیاوریم این است که مجبور نباشد دستگاه خود را بر اساس رایانه شخصی خود انتخاب کند. اگر آن‌ها آیفون یا گوشی اندرویدی داشته باشند، با این قابلیت می‌توانند به هر دستگاهی که بخواهند استفاده کنند، متصل شوند.»

نیومن در ادامه توضیح می‌دهد که هنگام استفاده از برنامه Unison، تفاوت‌های ظریفی برای کاربران iOS وجود دارد، اما اکثر قابلیت‌های اصلی آن یکسان است. به عنوان مثال، او توضیح می‌دهد که کاربران آیفون به برخی از ویژگی‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌تر دسترسی نخواهند داشت، اما کاربران اندرویدی تمام این امکانات را خواهند داشت. عملکردهای مربوط به نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های شخص ثالث نیز ظاهرا برای کاربران iOS و اندروید متفاوت است.

زمان عرضه برنامه Unison اینتل

اینتل

Unison ابتدا و در سال جاری به‌صورت محدود برای لپ‌تاپ‌های منتخب Intel Evo با پردازنده‌های نسل دوازدهم از تولیدکنندگانی مانند لنوو، ایسر و HP عرضه خواهد شد. سپس اینتل قصد دارد تا دسترسی به آن را در سال آینده به «محدوده وسیع‌تری» از طراحی‌های نسل سیزدهم گسترش دهد.

زمانی که از نیومن درباره پشتیبانی Unison از سخت‌افزارهای قدیمی اینتل سوال شد، او چنین احتمالی را رد نکرد، اما توضیح داد که این شرکت ابتدا می‌خواهد نحوه عملکرد برنامه خود را در یک گروه منتخب از سیستم‌ها بررسی کند. او همچنین گفت که هیچ چیزی مانع از پشتیبانی تراشه‌های AMD از Unison نمی‌شود، اما شرکت‌ها برای تحقق این امر باید با یکدیگر همکاری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی