ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

راهکار معجزه آسای نیسان برای مقابله با کرونا و انواع ویروس و قارچ‌های تنفسی

نیسان با همکاری دانشگاه توهوکو تکنولوژی پیشرفته‌ای را برای مقابله با ویروس‌ها و کمک به سلامت جامعه توسعه داده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مهر ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

نیسان با یک تکنولوژی جدید به جنگ ویروس‌ها می‌رود. این شرکت ژاپنی اعلام کرده با همکاری محققان دانشکده علوم دارویی دانشگاه توهوکو فناوری نوینی را برای مقابله با ویروس‌های بیماری‌زا توسعه می‌دهد. در این همکاری دوجانبه، تخصص نیسان در ساخت تکنولوژی‌های خودرویی با تخصص محققان در زمینه توسعه و ارزیابی دارو و همچنین سایر علوم مربوطه ترکیب می‌شود.

در تکنولوژی ابداعی نیسان و محققان دانشکده علوم دارویی توهوکو، از کاتالیست‌های ارگانیک اکسیداسیون رادیکال نیتروکسیل استفاده می‌شود. این کاتالیست‌ها به عنوان یک افزودنی در مواد پلیمری موجود در رنگ خودرو و همچنین فیبر و مواد پلیمر ارگانیک به کار رفته در فضای داخلی و بدنه خودروها کاربرد دارند.

نیسان

در خودروهای نیسان، کاتالیست‌های رادیکال از بروز شکستگی و رنگ‌پریدگی سطوح در بلندمدت جلوگیری می‌کنند. این کمپانی حالا در نظر دارد از کاتالیست‌های رادیکال برای بهره‌برداری بیشتر و کمک به سلامت جامعه استفاده کند.

نیسان و مبارزه با ویروس از طریق غیرفعال کردن گیرنده پروتئینی

در مورد ویروس‌ها، کاتالیست‌های رادیکال با اکسید کردن اجزای ارگانیک باعث غیرفعال شدن آنها می‌شوند. به عبارت دقیق‌تر، کاتالیست‌ها با غیرفعال کردن گیرنده پروتئینی، جلوی چسبیدن ویروس به سلول انسان را می‌گیرند.

نیسان

تحقیقات نشان می‌دهد تکنولوژی ابداعی نیسان و دانشگاه توهوکو در مقابله با ویروس کرونا امیکرون موثر است. علاوه‌بر این، محققان تاثیر این تکنولوژی بر ویروس کرونای گربه‌ای را هم ثابت کرده‌اند. نیسان تاکید می‌کند این تکنولوژی در شرایط تاریک و در دمای اتاق بدون نیاز به پرتو افکنی کارایی دارد، یعنی شرایط نرمال برای اکسیداسیون.

نیسان می‌گوید تکنولوژی ابداعی این شرکت توانایی غیرفعال کردن پاتوژن‌هایی مثل قارچ‌ها و باکتری را نیز دارد. این برند ژاپنی اضافه می‌کند در آینده کاربردهای بیشتری برای تکنولوژی نوین خود تعریف خواهد کرد. مواد آنتی باکتریال و ضد ویروس برای استفاده در فیلترهای سیستم تهویه مطبوع و تجهیزات تصفیه‌کننده هوا از جمله این کاربردها هستند. در کنار این، نیسان معتقد است می‌توان از تکنولوژی مذکور در ساخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی