ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

فایزر حدود 120 میلیون دلار برای اپلیکیشن تشخیص کرونا از طریق سرفه هزینه کرد

فایزر شرکتی به نام ResApp را خریداری کرد که در حال توسعه برنامه موبایلی برای تشخیص کرونا از طریق سرفه است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت فایزر، غول داروسازی، نزدیک به 120 میلیون دلار هزینه کرده است تا یک شرکت استرالیایی کوچک را خریداری کند که ادعا می‌کند برنامه‌ای را برای گوشی‌ها توسعه داده که می‌تواند با تجزیه و تحلیل صدای سرفه، ویروس کرونا (کووید-19) را با دقت تشخیص دهد.

شرکت کوچک استرالیایی ResApp برای یک دهه، روی ایجاد الگوریتمی کار کرده که می‌تواند بیماری‌های تنفسی را به سادگی و فقط با تجزیه و تحلیل صدای سرفه بیمار تشخیص دهد. در ابتدا، این سیستم برای تشخیص ذات الریه آموزش دیده بود، اما در سال 2019، محققان نشان دادند که از این فناوری می‌توان برای تشخیص موثر آسم، خروسک و التهاب نایژک نیز استفاده کرد.

نتایج ابزار تشخیص کرونا موبایل

کرونا

هنگامی که در سال 2020 جهان با بیماری همه‌گیر کرونا مواجه شد، تیم استرالیایی مطابق انتظار تلاش کرد تا از فناوری تشخیص سرفه خود برای تشخیص ویروس کرونا استفاده کند. در اوایل سال 2022، اولین داده‌های آزمایشی این شرکت که در آن الگوریتم‌های مربوط به کووید-19 آزمایش شده بودند، نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت.

در واقع محققان متوجه شدند که این سیستم می‌تواند 92 درصد موارد مثبت کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد. همچنین دقت نتایج این سیستم 80 درصد اعلام شده، به این معنی که از 10 نفر، تنها دو نفر نتایج مثبت کاذب دریافت کرده‌اند.

بلافاصله پس از اینکه ResApp نتایج سیستم خود را فاش کرد، فایزر ابتدا حدود 65 میلیون دلار برای این فناوری سرمایه‌گذاری کرد. حالا در یک اعلامیه رسمی، غول داروسازی این شرکت را در معامله‌ای به ارزش 116 میلیون دلار خریداری کرده است.

کرونا

سخنگوی فایزر در بیانیه‌ای به ABC news توضیح داد که داده‌های اولیه ارائه شده از فناوری این شرکت بسیار امیدوار کننده است و برنامه کاری آن‌ها را در حوزه سلامت دیجیتال گسترش می‌دهد:

«معتقدیم که ابزار غربالگری کووید-19 راه‌حل بالقوه جدیدی برای مصرف‌کنندگانی است که قصد دارند این بیماری را سرکوب کنند. ما مشتاقانه منتظر اصلاح بیشتر این الگوریتم و همکاری با تنظیم‌کننده‌های سراسر جهان هستیم تا این محصول مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.»

تیم ResApp امیدوار است که خرید آن توسط فایزر، به رشد فناوری و گسترش آن در نقاط دورافتاده جهان کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی