ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو R5 Turbo 3E معرفی شد؛ احیای یک افسانه با پیشرانه الکتریکی

رنو از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد. این کانسپت R5 Turbo 3E نامگذاری شده و به نوعی ادامه‌دهنده راه دو مدل پرطرفدار 5 توربو و توربو 2 است. مفهومی جدید رنو از یک پیشرانه تمام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

رنو از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد. این کانسپت R5 Turbo 3E نامگذاری شده و به نوعی ادامه‌دهنده راه دو مدل پرطرفدار 5 توربو و توربو 2 است. مفهومی جدید رنو از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد و عبارت 3E در نام آن به این موضوع اشاره دارد که در تبار خود سومین مدل به شمار می‌رود. این خودروی کانسپت در واقع نسخه اسپرت مدل 5 Prototype است که سال قبل رونمایی شد.

رنو R5 Turbo 3E

از نظر طراحی کانسپت رنو R5 Turbo 3E بخاطر رنگامیزی خاص بدنه و باله حجیم عقب، بسیار جلب توجه می‌کند. میزان تمایز این کانسپت به قدری است که از فواصل خیلی دور هم می‌توان آن را تشخیص داد. همانند اجداد بنزینی، در R5 Turbo 3E نیز قدرت پیشرانه به چرخ‎‌های عقب منتقل می‌شود.

رنو R5 Turbo 3E

مشخصات فنی کانسپت رنو R5 Turbo 3E

پیشرانه کانسپت رنو R5 Turbo 3E شامل دو موتور برقی می‌شود. به عبارت دقیق‌تر هر کدام از چرخ‌های محور عقب به یک موتور مستقل متصل هستند. این دو موتور با همکاری هم 280 کیلووات یا 375 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، رنو R5 Turbo 3E می‌تواند در عرض 3.5 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. در صورت ادامه شتابگیری در مسیر مستقیم امکان دستیابی به نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت وجود دارد.

رنو R5 Turbo 3E

وظیفه تامین انرژی کانسپت R5 Turbo 3E را پک باتری 42 کیلووات ساعتی موجود در کف اتاق بر عهده دارد. این هاچبک آتشین روی رینگ‌های 19 اینچی در محور جلو و 20 اینچی در محور عقب حرکت می‌کند و وزن کلی آن بدون احتساب باتری 980 کیلوگرم است. در صورت اضافه شدن پک باتری 520 کیلوگرم دیگر به این رقم افزوده می‌شود تا وزن کلی به 1500 کیلوگرم برسد.

رنو R5 Turbo 3E

در رابطه با برد حرکتی اطلاعاتی در دست نیست. اما با توجه به اینکه کانسپت رنو R5 Turbo 3E ذاتی اسپرت دارد، نباید انتظار رقم بالایی را داشت. پر شدن باتری این خودروی مفهومی با شارژر 380V/32A دو و نیم ساعت زمان می‌برد.

شاسی پیشرفته

کانسپت رنو R5 Turbo 3E از یک شاسی فضایی برخوردار است. این هاچبک برقی اسپرت میله‌های محافظی مطابق با استانداردهای فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی دارد. جالب اینکه این خودرو به حالت اختصاصی دریفت مجهز است. همانند اتومبیل‌های مخصوص رالی، راننده R5 Turbo 3E می‌تواند با یک اهرم ترمز دستی عمودی کنترل بیشتری روی مانورهای خود داشته باشد.

رنو R5 Turbo 3E

اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های کانسپت R5 Turbo 3E وجود 10 قلاب مخصوص برای نصب دوربین‌های ورزشی است. این قلاب‌ها با هدف ثبت و ضبط کامل حرکات دریفت تعبیه شده‌اند.

رنو R5 Turbo 3E

ابعاد کانسپت رنو R5 Turbo 3E

از نظر ابعاد باید گفت کانسپت R5 Turbo 3E عرضی برابر با 2.02 متر دارد که در مقایسه با مدل توربو 2 به اندازه 25 سانتی متر بیشتر است. طول این هاچبک برقی مفهومی هم به 4 متر و ارتفاع آن به 1.32 متر می‌رسد. همچنین فاصله محوری 2.54 متر اعلام شده است. تایرهای این خودرو در جلو و عقب به ترتیب ابعادی برابر با 225/35 R19 و 325/25 R20 دارند.

رنو R5 Turbo 3E

کانسپت رنو R5 Turbo 3E ماه آینده و در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. متاسفانه برای تولید انبوه این مفهومی جذاب برنامه‌ای وجود ندارد. البته زیرشاخه اسپرت‌ساز گروه رنو، یعنی برند آلپاین، قرار است نسخه‌ ارتقا یافته از رنو 5 برقی را در آینده عرضه کند. از این رو، علاقه‌مندان به هاچبک‌های اسپرت می‌توانند منتظر آن بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی