ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در ژاپن از کیبورد عجیب Gboard Bar رونمایی کرد؛ همه دکمه‌ها در یک ردیف! [تماشا کنید]

این کیبورد فیزیکی جدید که البته هیچ‌گاه به تولید انبوه نمی‌رسد، می‌تواند به عنوان چوب‌دستی و خط‌کش هم استفاده شود!

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

گوگل در ژاپن اخیرا دست به ابتکار عمل بامزه‌‌ زده و کیبورد فیزیکی جدیدی را معرفی کرده که Gboard Bar نام دارد و همه دکمه‌ها را در یک ردیف طولانی قرار داده است. این شعبه از غول فناوری در ویدیویی توضیح داده که این کیبورد چه مزایایی دارد و چه کاربردهایی می‌تواند در امور مختلف داشته باشد.

گوگل ژاپن می‌گوید منبع الهام آن‌ها برای ساخت این محصول این بوده که در طول همه سال‌های گذشته، افراد فقط به بخش کلید در اصطلاح کیبورد توجه کرده‌اند. به همین خاطر، آن‌ها این بار تاکید را روی بخش دیگر این واژه که در ژاپنی به‌صورت «نوار یا عصا» ترجمه می‌شود، گذاشته‌اند.

کیبورد Gboard Bar به جای قرار دادن دکمه‌ها در چند ردیف، آن‌ها را در یک خط مستقیم قرار داده است. بنابراین کاربر لازم نیست برای پیدا کردن کلید مدنظر خود به همه جهت‌ها نگاه کند. در عوض کافیست از یک سمت شروع کنید و تک‌تک دکمه‌ها را جلو بروید تا دکمه مدنظر خود را بیابید.

با Gboard Bar سرعت تایپ بیشتر می‌شود!

گوگل ژاپن مدعی است که این کیبورد از نظر ارگونومی و سلامتی هم مفید است و اجازه می‌دهد که دست‌ها و بازوها به شکل طبیعی کشش داشته باشند. شما می‌توانید از این کیبورد به همراه یک نفر دیگر استفاده کنید تا سرعت تایپ خود را افزایش دهید و البته از این طریق دوستان جدید هم پیدا کنید.

Gboard Bar همچنین می‌تواند به عنوان چوب‌دستی در پیاده‌روی در طبیعت، به عنوان خط‌کش برای اندازه‌گیری اشیاء و یا حفظ تعادل در هنگام راه رفتن روی طناب استفاده شود. تمیز کردن این دستگاه هم ساده است و فقط کافیست یک بار دست خود را روی ردیف طولانی آن بکشید.

اگر تا این‌جا متوجه نشدید، باید به شما بگوییم که این پروژه یک شوخی از سوی شعبه ژاپن گوگل است و این شرکت قصد تولید انبوه این محصول را ندارد. با این حال، تمام اطلاعات لازم برای ساخت آن در گیت‌هاب ارائه شده تا اگر خود کاربران تمایل داشتند، بتوانند آن را بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی