ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نماینده مجلس: یک عده سودشان در گرو فروش VPN است

نوری محدودیت‌های اخیر را در راستای طرح صیانت ندانست و تاکید کرد در صورت اجرایی شدن به آن واکنش نشان می‌دهند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۹

«غلامرضا نوری» نماینده مجلس و از مخالفین طرح صیانت، اعلام کرد فیلتر دائمی اینستاگرام جز اینکه بازار را برای فروش فیلترشکن و VPN ها باز کند، فایده‌ای ندارد و برخی منفعت‌شان در این است.

بیش از 10 روز از اختلال در اینترنت و فیلتر پلتفرم‌های ارتباطی همچون اینستاگرام، واتس‌اپ، لینکدین و اسکایپ می‌گذرد. در این روزها نیز حامیان طرح صیانت تمام تلاششان را می‌کنند تا این فیلترها دائمی شود. «غلامرضا نوری» نماینده مجلس و از مخالفین طرح صیانت در گفتگو با ایلنا تاکید کرد در صورت اجرایی شدن طرح صیانت به آن واکنش نشان خواهند داد.

او با اشاره به شنیده‌هایی مبنی بر فیلتر دائمی اینستاگرام و برخی پلتفرم‌ها، گفت:

«این اخبار خوشحال‌کننده نیست و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این اقدامات جز این که بازار را برای فروش فیلترشکن‌ها و VPNها باز کند، کاری نمی‌کند. خرید و دانلود فیلتر‌شکن و VPN هنگامی که رواج پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آن‌ها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند. تاکنون هم ثابت شده با فیلتر شدن‌ها آن اهدافی که سیاست‌گذاران در پی آن هستند و تعقیب می‌کنند، به دست نمی‌آید و ما امیدواریم این کار را نکنند. من نمی‌دانم یک عده چه سودی در فیلترشکن‌ها و VPN‌ها دارند که دوست دارند همه چیز فیلتر شود تا فروش داشته باشند؛ نباید این کار را با مردم کرد؛ چراکه به مصحلت نیست.»

فیلتر دائمی اینستاگرام

نوری درباره این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، اظهار داشت: «چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است. امیدوارم این روزها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند؛ چراکه قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.»

این نماینده مجلس با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، اختلال فعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را امری طبیعی دانست و ابراز امیدواری کرد بعد از عادی شدن شرایط، اوضاع به وضعیت قبل بازگردد و حتی بهتر هم شود: «ما در ماه‌های اخیر شاهد کندی سرعت اینترنت،‌ دانلود و آپلود و کاهش دسترسی‌ها بودیم که امیدواریم برطرف شود و می‌گوییم کاری کنند که مردم به طرف فیلتر‌شکن‌ها و VPN‌ها نروند تا هزینه‌ها افزایش پیدا نکند.»

او در حالی فیلتر را امری طبیعی در این شرایط می‌داند که خسارات مالی بسیاری در طی این 10 روز فیلتر پلتفرم‌ها به کسب‌وکارهای مجازی و حتی حقیقی وارد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی